قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

هرم جمعیتی ایران به سمت پیر شدن رفته است

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: جوان، محور توسعه جوامع است.
کد خبر: ۹۹۶۷۷۳

به گزارش ایسنا، دکتر طاهری اقدم در همایش تبیین اهمیت و ضرورت افزایش جمعیت خاطرنشان کرد: امنیت کنونی جامعه مدیون خون شهیدانی است که در دامان زنان پاک تربیت یافته‎اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های جمعیتی کشور را تبیین و ابلاغ کردند؛ در این بین وظیفه ما مدیران اجرایی است که به آنها جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان، محور توسعه همه جوامع انسان است، خاطرنشان کرد: هرم جمعیتی ما به سمت پیر شدن پیش رفته است و این نگران کننده است.

طاهری اقدم خاطرنشان کرد: جامعه‌ای پویا، باید افراد جوان تر داشته باشد، نظر به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، حمایت از جوانان باید در تمامی ابعاد زندگی آنها از تحصیل و کسب شغل گرفته تا ازدواج آنها انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی در خانواده‌ها، تعداد فرزند بیشتری نسبت به جامعه کنونی بود، زمانی‌ که یکی از والدین به سن پیری می‌رسید، فرزندان از آن‌ها مراقبت می‌کردند؛ ولی در حال حاضر اکثر خانواده‌ها یک فرزند داشته و والدین در سن پیری به آسایشگاه‌های سالمندان سپرده می‌شوند.

* تناقض فرهنگی فیلم های ماهواره ای با جامعه ایرانی

وی با اشاره به تاثیرات فیلم‌های هالیوودی و شبکه‌های غربی گفت: افزایش طلاق در جامعه یک زنگ هشدار است؛ متاسفانه شبکه‌های غربی و ماهواره‌ای سبک زندگی را ترویج می‌کنند که با داشته‌های فرهنگی ما در تناقض است، در این برنامه‌ها سعی بر این است که چهره طلاق عادی جلوه داده شود، طلاق نیز یکی از دلایل کاهش جمعیت در جوامع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها