روستانشینان از شریف‌ترین و زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه ایران هستند که نقش مهمی در تولید بخصوص محصولات دامی و کشاورزی دارند اما شاید به اندازه کافی مورد توجه مردم در اعطای تسهیلات قرار نمی‌گیرند، در همین رابطه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: از مجموع 400 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها طی سال جاری با توجه به همه اقدامات انجام شده فقط 20 هزار میلیارد تومان آن جذب روستاها شده است.
کد خبر: ۹۹۵۴۷۲

به گفته عنایت‌الله رضایی طی سال‌های 85 تا 90 مهاجرت به سود روستاها تغییر یافت و نباید بگذاریم این تراز دوباره برعکس شود.

شایع‌ترین سرطان بین زنان و مردان

بدون در نظر گرفتن سرطان پوست، سالانه 92 هزار مورد جدید مبتلا به سرطان در کشور، شناسایی می‌شود و با احتساب سرطان پوست، تعداد این بیماران در سال حدود 100 هزار تن است. این جملات را وزیر بهداشت هفته گذشته اعلام کرد، به گفته دکتر سیدحسن هاشمی، شایع ترین سرطان در بین مردان ایران به ترتیب، سرطان پوست، معده و پروستات است و در زنان ایرانی به ترتیب سرطان پستان، پوست، روده بزرگ و معده شایع است و اگر هر دو جنس را در نظر بگیریم، شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران به ترتیب سرطان پوست، پستان، معده و روده بزرگ است.

مهار طلاق

مدت‌ها بود که پای صحبت هر کارشناس اجتماعی و مدیر قضایی و دولتی می‌نشستیم از اخبار منفی جدایی و طلاق سخن می‌گفت، اما حالا قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه می‌گوید، روند افزایشی طلاق در کشور مهار شده و شدت جریان طلاق کاهش یافته است به گفته مهدی امیری اصفهانی گرچه آمار طلاق در کشور به نسبت زیاد است، اما اگر بخواهیم بگوییم تلاش‌ها و اقدام‌ها اثری نداشته است، منصفانه نیست. او تاکید کرد: به جرات می‌توانم بگویم با توجه به اقدام‌هایی که در سطح ملی با هماهنگی دستگاه‌های مختلف در حوزه تحکیم خانواده انجام شد، روند افزایش طلاق مهار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها