سالانه 5000 تا 8000 نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند که حداقل نیمی از آنها قابلیت اهدا و بخشش عضو را دارند و از سوی دیگر حدود 25 هزار نفر در فهرست انتظار هستند که تنها راه نجاتشان دریافت عضو است.
کد خبر: ۹۹۳۳۱۳

به گزارش جام‌جم آنلاین، یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تبلیغ در امور خیریه، حضور چهره‌های مشهور و نامدار در عرصه‌های هنر و ورزش است. بسیاری از مردم با توجه به علاقه‌ای که به چهره‌های محبوب دارند، ناخواسته از آنها الگوبرداری می‌کنند و چه بهتر که این الگوبرداری در جهت مثبت باشد.

در مدت اخیر تعداد هنرمندان شاخص حاضر در این فهرست بیشتر شده است. در میان بازیگران زن کشور مهناز افشار، مهتاب کرامتی، یکتا ناصر، نیوشا ضیغمی، ثریا قاسمی، فاطمه گودرزی، بهنوش بختیاری، شیلا خداداد و هانیه توسلی جزو بازیگرانی هستند که این انجمن را حمایت می‌کنند. علاوه بر آن اسم خانم‌ها رویا تیموریان، شقایق دهقان، نگارجواهریان، گوهر خیراندیش، نفیسه روشن، شراره رخام، بهاره کیان افشار، پرستو صالحی، شبنم قلی‌خانی، بیتا سحرخیز، لیلا بلوکات و پروانه معصومی در این فهرست اهدای عضو هنرمندان به چشم می‌خورد .

اما در این فهرست اهدای عضو یا بهتر است بیان شود اهدای زندگی بازیگران برجسته دیگری همچون خانم‌ها بهاره رهنما، هنگامه قاضیانی، هما خاکپاش، الهام پاوه‌نژاد، مهرانه مهین‌ترابی، آزیتا حاجیان، آنا نعمتی، بهنوش طباطبایی، ترلان پروانه، مهراوه شریفی‌نیا، ملیکا شریفی‌نیا، رزیتا غفاری، فریبا متخصص، سحر ولدبیگی و آناهیتا همتی در این فرهنگ‌سازی شریک و دارای کارت اهدای عضو هستند .

البته ناگفته نماند در فهرست اهدای زندگی اسامی بازیگران مردی چون جمشید مشایخی، پرویز پرستویی، امین تارخ، رضا کیانیان و داریوش ارجمند که جزو بازیگران برجسته کشور محسوب می‌شوند، مشاهده می‌شود. افزون بر اینها نام بازیگرانی جوان چون مصطفی زمانی، صابر ابر، نیما شاهرخ‌شاهی، میلاد کیمرام، کامران تفتی، مهدی پاکدل، رضا داوودنژاد، محسن افشانی و ... نیز در این فهرست ثبت شده است.

طبق گفته مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در سال 94، اعضای بدن 808 نفر اهدا شد و این یعنی از فهرست انتظار روزانه هفت تا ده نفر جان خود را از دست می‌دهند؛ افرادی که می‌توانستند درحال حاضر کنار خانواده‌هایشان به زندگی‌شان ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها