از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

انجام 715 عملیات امداد و نجات در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 715 عملیات امداد نجات در استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۹۲۲۶۹

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کارخانه ای اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه تیم‌های هلال احمر استان همدان 715 حادثه عملیات امدادرسانی انجام داده است و به 51 هزار و 907 نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 154 نفر سرپایی مداوا و 453 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند خاطر نشان کرد: امدادگران هلال احمر همدان جان 419 مصدوم حادثه جاده‌ای را نجات دادند.

کارخانه ای بیان کرد: در 9 ماهه امسال امدادگران هلال‌احمر به یک هزار و 552 نفر از آسیب ‌دیدگان سوانح رانندگی خدمات دریافت کرده اند که 115 نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا و 335 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطر نشان کرد: امسال 27 مورد حادثه کوهستان با 45 نفر آسیب‌دیده در استان داشتیم که 24 نفر به شکل سراپایی مداوا شدند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 36 نفر گرفتار برف و کولاک شدند ادامه داد: 83 درصد حوادثی که توسط تیم‌های امداد و نجات هلال احمر خدمات انجام گرفته در حوزه سوانح جاده‌ای شامل واژگونی خودرو، تصادف و حریق بوده است.

کارخانه ای از اسکان اضطراری 47 هزار و 567 نفر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان همدان خبر داد و اظهار داشت: درچادرها و پایگاه سلامت و ایمنی هلال احمر خدمات حضوری به 47 هزار و 523 نفر ارائه شده است.

وی افزود: امسال تعداد 18 مورد عملیات امداد هوایی به مدت 22 ساعت پرواز برای انتقال 13 نفر از حادثه‌دیدگان انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: برای انجام عملیات امداد و نجات آسیب‌دیدگان 867 تیم عملیاتی با 3 هزار و 72 نفر روز نیروی عملیاتی به کار گرفته شده و همچنین 620 دستگاه آمبولانس نیز اعزام شده است.وی عنوان کرد: میانگین زمان اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت هلال احمر 5 دقیقه و 55 ثانیه بوده است و همچنین میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای 8 دقیقه و 18 ثانیه برآورد به ثبت رسیده است.

کارخانه ای به اجرای طرح امداد و نجات زمستانی در تمام محورهای استان همدان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح 12 پایگاه هلال احمر در سطح جاده‌ها و یک پایگاه کوهستان در استان همدان فعال شده است.

وی افزود: در طرح زمستانه امسال همه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای فعال هستند و در محورهای برفگیر و یخ‌زده نیز پایگاه‌ها به تجهیزات درمانی و تغذیه اضطراری و پتو برای اسکان اضطراری در راه ماندگان مجهز شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره فعال شدن دو پایگاه موقت امداد و نجات جاده‌ای بیان کرد: برای ایام زمستان 6 هزار و 734 نفر روز نیروی نجاتگر به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان همدان برای مشارکت در طرح زمستانه امسال 30 دستگاه خودروی آمبولانس، 12 خودروی نجات، هشت دستگاه کامیون و 33 دستگاه وانت در نظر گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها