سومین دوره شب‌های شعر انقلاب با مشارکت پنج نهاد فرهنگی در سه استان کشور و در آستانه دهه فجر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۰۸۹۵

به گزارش مهر، نشست خبری سومین دوره شب‌های شعر انقلاب، صبح دیروز با حضور جمعی از شاعران و اهالی رسانه در موسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار شد.

ظرفیت شعر انقلاب بسیار بیشتر از برنامه‌هایی است که ما برایش تدارک می‌بینیم. خوبی انقلاب ما تعلق خاطر داشتنش به مردم است و همین آن را همیشه پیشرو نگاه می‌دارد.

علیرضا قزوه در این نشست گفت: شعر نسبت به سایر هنرهای انقلاب اسلامی ‌پیشروتر است و شاعران آن، چه در سال‌های قبل از انقلاب و چه پس از آن و حتی حین دفاع مقدس همواره درخشیده‌اند و توانسته‌اند هنرخود را در یک سبک ادبی تثبیت کنند.

به گفته مدیرمرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، شعر انقلاب اسلامی‌امروزه محدود به موضوع انقلاب اسلامی‌نیست بلکه موضوعات انسانی و اجتماعی و حتی عاشقانه‌های نجیب را در خود دارد.

این شعر اتفاقی است هنری که با گذشته ادبیات فارسی آشتی کرده و از تجربه آن برای ادامه راه خود بهره می‌برد و در عین حال، شعری نیز هست که منتقد است و شعر ولنگار و خموده را نمی‌پذیرد.

در پایان این نشست،‌ محمود حبیبی‌کسبی، نماینده هیات اجرایی این دوره از شب‌های شعر انقلاب در سخنانی گفت: سومین دوره شب‌های شعر انقلاب شامل پنج برنامه است که در سه استان برگزار می‌شود. این برنامه‌ها با مشارکت مجمع شاعران اهل‌بیت(ع)، حوزه هنری، فرهنگسرای اندیشه، دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، موسسه شهرستان ادب و فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

افتتاحیه آن در شهر مشهد و روز اول بهمن ماه خواهد بود. این برنامه که از ساعت 18 در سالن‌ همایش‌های آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود، جدا از شعرخوانی مراسمی ‌است برای تجلیل از غلامرضا شکوهی، محمدحسین جعفریان و مصطفی محدثی‌خراسانی از شاعران انقلاب و نیز میزبان تجلیل ویژه‌ای از محمد کاظم کاظمی‌.

کسبی ادامه داد: دومین برنامه، ششم بهمن در سالن ‌همایش‌های بین‌المللی غدیر شهر قم برگزار می‌شود و طی آن، از محمد علی مجاهدی، ناصر فیض و غلامرضا سازگار تجلیل می‌شود. برنامه سوم،‌ روز دهم مهر در فرهنگسرای اندیشه تهران خواهد بود و در آن از مرحوم محمدرضا آغاسی تجلیل خواهد شد. در برنامه چهارم که روز یازدهم بهمن به میزبانی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود، از مقام علمی ‌و ادبی مرحوم سیدحسن حسینی تجلیل می‌شود و در برنامه پایانی که روز 12 بهمن در حوزه هنری خواهد بود، ضمن اختتامیه این دوره از شب‌های شعر انقلاب از قادر طهماسبی تجلیل خواهد شد.

به گفته حبیبی، بیش از 60 شاعر انقلاب اسلامی‌ در این دوره از شب‌های شعر انقلاب به شعر خوانی خواهند پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها