آبرسانی به 80 روستای بخش غیزانیه از توابع اهواز پس از سال‌ها انتظار، قرار است تا سه ماه آینده اجرایی شود.
کد خبر: ۹۹۰۸۸۲

به گزارش ایرنا، بخش غیزانیه در 30کیلومتری مسیر اهواز به ماهشهر قرار دارد و شاید بتوان آن را محروم‌ترین بخش شهرستان اهواز نامید.

این در حالی است که بیش از 300 چاه نفت در بخش غیزانیه قرار دارد و عظیم‌ترین تاسیسات نفتی منطقه نیز در آن مستقر شده است.

بخش غیزانیه (شامل دهستان غیزانیه و مشرحات)80 روستا با بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از روستاهای آن آب شرب ندارند و بقیه اهالی نیز آب را به صورت جیره‌بندی دریافت می‌کنند. در همین حال استاندار خوزستان در نشست بررسی مشکلات بخش غیزانیه گفت: در سه ماه آینده باید آب شرب بهداشتی و کافی برای بخش غیزانیه تامین شود.

غلامرضا شریعتی افزود: بخش غیزانیه شامل 80 روستا، با چاه‌های نفت و تولید نفت قابل ملاحظه، از توابع کلانشهر اهواز است، اما متاسفانه از ابتدایی ترین امکانات برخوردار نیست. وی دلیل این موضوع را غفلت مسئولان و مشکلات دیگر در این بخش عنوان کرد و گفت: مردم این بخش بابت نداشتن آب شرب متحمل رنج زیادی شده‌اند و این مشکل که جزو حقوق اولیه مردم است، باید جبران شود.

شریعتی اظهار کرد: آبرسانی به دهستان مشرحات که شامل مطالعه، طراحی و اجرای 25 کیلومتر لوله‌گذاری است به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شد تا در مدت سه ماه آن را به انجام برساند.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکل راه‌های بخش غیزانیه عنوان کرد: در این روستاها مردم با دشواری زیاد تردد می‌کنند و هیچ راه آسفالت وجود ندارد که باید برای احداث راه در این بخش، اقدام اساسی شود.

وی گفت: 40 کیلومتر از راه‌های روستایی این بخش، خاکی است و اهالی با مشکلات زیادی در این مسیرها تردد می‌کنند که مقرر شد این قسمت با همکاری استانداری و شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری و پتروشیمی مارون که در غیزانیه فعالیت و از آن منتفع می‌شوند، آسفالت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها