معاون فناوری و توسعه رسانه ملی تاکید کرد

شتاب در بهره‌مندی از فناوری‌های نوین

معاون فناوری و توسعه رسانه ملی سرعت و شتاب رسانه ملی در بهره‌مندی از فناوری‌های نوین رادیو، تلویزیون و اینترنت و بومی‌سازی برخی از این فناوری‌ها را از امتیازات سازمان صداوسیما برشمرد.
کد خبر: ۹۹۰۴۸۵

به گزارش جام‌جم آنلاین، دکتر رضا علیدادی در نشست خبری سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه با بیان این مطلب افزود: این اجلاس با شعار «همگرایی رسانه‌ای، رسانه‌های ترکیبی» به مدت دو روز یعنی 28 و 29 دی در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این اجلاس 22 پنل علمی در محورهای تولید محتوا و خدمات ارزش افزوده، آینده برادکست، انتقال فناوری‌های نوین در رسانه‌های همگانی، خودکفایی و خوداتکایی فنی سازمان صداوسیما، توسعه زیرساخت‌ها و ساختمان‌های فنی رسانه ارائه خواهد شد.

معاون فناوری و توسعه رسانه ملی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فنی سازمان صداوسیما در حاشیه این اجلاس دو روزه گفت: بیش از 70 شرکت فنی مهندسی داخلی و خارجی در این نمایشگاه مهم‌ترین و تازه‌ترین دستاوردها، ابتکارات و اختراعات خود را به نمایش می‌گذارند.

علیدادی مدیران ارشد شبکه NHK ژاپن، سازمان استاندارد DVB، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیهABU و چند شخصیت فنی و رسانه‌ای دیگر را از مهمانان ویژه این اجلاس عنوان کرد.

این مدیر ارشد رسانه ملی، چشم‌انداز تلویزیون تعاملی یا IPTV را بسیار روشن قلمداد کرد و گفت: پروژه تلویزیون‌های تعاملی سازمان صداوسیما به دلیل برخی مشکلات و فراهم نبودن بسترهای لازم تقریبا یک سال و نیم تعطیل بود، اما دوباره این پروژه مهم از سر گرفته شد و هماهنگی‌های خارج از سازمانی آن نیز در حال انجام است.

علیدادی افزود: اپلیکیشن و کانال پیام‌رسان سروش را که کانالی بومی است و توسط متخصصان داخلی سازمان صداوسیما ساخته شده، برای تشویق هموطنان به ورود در آن طراحی کرده‌ایم. این اپلیکیشن می‌تواند رقیب قدرتمندی در برابر اپلیکیشن تلگرام باشد. درحال حاضر معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما آخرین اقدامات را روی این اپلیکیشن انجام می‌دهد و امیدواریم بزودی عملیاتی شود.

معاون فناوری و توسعه رسانه ملی گفت: در روز پایانی اجلاس و در مراسم اختتامیه دکتر علی‌عسکری، ریاست محترم سازمان علاوه بر سخنرانی، چند پروژه فنی رسانه را نیز افتتاح خواهند کرد.

علیدادی در پایان با اشاره به افزوده شدن 250 ایستگاه تلویزیونی دیجیتال در سال 1395 گفت: در دو ماه اخیر نیز بیش از 200 ایستگاه رادیو FM در سراسر کشور تجهیز شده است. همچنین برخی شبکه‌های رادیویی مراکز استان‌ها به شبکه‌های تلویزیون دیجیتالی تبدیل شده‌اند و با سرعتی که بخش فنی سازمان در پیش گرفته، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد بیشتری از رادیوهای مراکز استان‌ها به رادیوهای تصویری تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها