نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش رسانه‌ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت: وقف‌های جدید باید با نیازهای امروز جامعه همخوانی داشته باشد.
کد خبر: ۹۹۰۳۱۶

به گزارش تسنیم، محمد کاظمی در همایش «یاوران وقف» در ملایر اظهار داشت: واقفان و خیران ملایر مال خود را در زمینه پیشرفت و رشد ملایر هزینه کردند و نام آنها در تاریخ این شهر ماندگار شده است.

کاظمی با اشاره به جایگاه شهرستان ملایر در زمینه وقف و واقفان افزود: واقفان این شهر اقدامات ارزنده‌ای در زمینه آموزشی و درمانی انجام داده‌اند و اگر بخواهیم سنت حسنه وقف را ترویج کنیم نیازمند به گسترش فرهنگ وقف هستیم و این وظیفه خطیر بر عهده عالمان، اساتید و طلاب حوزوی است.

نماینده مردم ملایر با اشاره به نگاه معرفتی به مقوله وقف افزود: اگر این رویکرد در جامعه ترویج شود همگان درمی‌یابند که وقف به معنای جاودانه‌سازی اموال مادی است.

کاظمی با اشاره به نقش آموزشی رسانه‌ها بویژه صداو سیما در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد: با نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه علاوه بر مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان، رشد و توسعه علمی و دینی نیز در جامعه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیت واقفان با نیازهای امروز جامعه همخوانی ندارد افزود: اگر اطلاع رسانی و آموزش داده شود که واقفان چگونه و در چه زمینه‌هایی می‌توانند وقف کنند، بسیاری از نیازهای جامعه رفع می‌شود .

نماینده مردم ملایر در ادامه با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه یک دستگاه ارزشمند در خدمت‌رسانی به مردم در راستی اجرای نیات واقفان است از اوقاف خواست در پاسخگویی، ارزیابی‌ها، تعدیل اجاره بها و... همکاری و همراهی بهتری با مردم داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از برپایی موکب حضرت فاطمه (س ) در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی این کار را بسیار ارزشمند دانست و افزود: این کار برای مردم ملایر ارزش و افتخار آفرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها