مراسم بهترین‌های سال 2016 فیفا، امشب در زوریخ برگزار می‌شود

فرش سبز زیر پای رونالدو!

اینجا از فرش قرمز خبری نیست. آنهایی که همه ساله در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس حضور دارند مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال جهان را با فرش سبز‌رنگی می‌شناسند که زیر پای بهترین‌های فوتبال پهن می‌شود. این مراسم از ساعت 21 امشب به وقت تهران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۱۷۴
فرش سبز زیر پای رونالدو!

به گزارش جام جم آنلاین ، البته برای معرفی بهترین فوتبالیست سال جهان در سال 2016، این بار شک و تردیدها کمتر از همیشه است. نامزدهای نهایی، همان‌هایی هستند که در مراسم توپ طلای فرانس فوتبال حضور داشتند؛ رونالدو، گریزمان و مسی و انتخاب نهایی هم قطعا همان انتخاب خواهد بود: کریستیانو رونالدو.

عملکرد بی‌نظیر مسی برای بارسلونا و تیم ملی آرژانتین باعث شده یک بار دیگر نام او جزو نامزدهای نهایی باشد. آنتون گریزمن هم توانسته با فرانسه به فینال یورو برسد و در اتلتیکو هم شرایط بی‌نظیری داشته است، اما هر دو شانسی کمتر از رونالدو برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را دارند. او توانسته در سال 2016 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، یورو و جام جهانی باشگاه‌ها شود.

چرا دیگر توپ طلا در کار نیست؟

فرانس فوتبال از 1956 تا 2009 مراسم توپ طلا را برگزار می‌کرد و بعد از آن در سال 2010 با «بهترین بازیکن سال فیفا» ادغام شد. در شش سال بعد، این جایزه در مراسمی باشکوه برگزار می‌شد اما جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا بعد از این که جانشین سپ بلاتر شد، دستور داد تا دوباره دو مراسم از هم جدا شود. از سال 2016 فیفا دوباره به تنهایی و با اسم «بهترین‌ها» در ژانویه هر سال مراسم خودش را برگزار خواهد کرد.

کریستیانو رونالدو (برنده 2008) و لیونل مسی (برنده 2009) مدت‌هاست که بر چنین مراسمی سلطه دارند. این بار برنده این جایزه بر اساس فاکتورهایی مختلف انتخاب می‌شود: 50 درصد آرا مربوط به کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌های ملی است و 50 درصد دیگر آرا مربوط به رای‌دهندگان آنلاین و خبرنگاران منتخب است. چندی پیش توپ طلای سال 2016 فرانس فوتبال به کریس رونالدو رسید

فهرست نامزدهای مراسم امشب

بهترین بازیکن مرد 2016 فیفا: کریستیانو رونالدو (رئال مادرید ـ پرتغال)، آنتونی گریژمان (اتلتیکومادرید ـ فرانسه)، لیونل مسی (بارسلونا ـ آرژانتین)

بهترین بازیکن زن 2016 فیفا: ملانی برینگر (بایرن مونیخ، آلمان) ـ کارلی لوید (هوستون دش، آمریکا)، مارتا (اف سی روزنگارد، برزیل)

بهترین مربی مرد سال 2016 فیفا: کلودیو رانیری (لسترسیتی)، فرناندو سانتوس (پرتغال) و زین‌الدین زیدان (رئال مادرید)

بهترین مربی زن 2016 فیفا: جیل الیس (آمریکا)، سیلویا نید (آلمان) و پیا سوندهاگه (سوئد)

سوای عناوین بالا فیفا در مراسم امشب برندگان جایزه پوشکاش 2016 (زیباترین گل سال)، جایزه بازی جوانمردانه 2016 و جایزه هوادار 2016 را نیز معرفی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها