مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت که گروه‌های مردمی داوطلب برای حفاظت از رودخانه‌ها در استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۸۷۹۰۴

برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر این رودخانه‌ها بویژه در دهه 80 سبب آسیب دیدن بسیاری از تاسیسات تقاطعی و افت شدید بستر آنها شده است. مازندران 120 رودخانه اصلی و فرعی به طول 7000 کیلومتر دارد که دست‌کم 20 رودخانه از این تعداد رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند. ابراهیم یخشکی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای هر رودخانه بزرگ استان یک گروه مردمی تشکیل شده تا ضمن حفاظت از حریم و جلوگیری از برداشت غیرقانونی شن و ماسه در آن رودخانه، اجازه هیچ‌گونه تخلف زیست‌محیطی را ندهند.

وی اظهار کرد: اعضای اصلی این گروه‌ها را صاحبان زمین‌های کشاورزی و واحدهای مسکونی همجوار رودخانه‌ها تشکیل می‌دهند و به این ترتیب رودخانه‌ها شبانه‌روز تحت حفاظت آنان قرار دارد.

وی تصریح کرد: اعضای گروه حفاظت از هر رودخانه متشکل از تمامی کشاورزان و افرادی هستند که از بالادست تا پایین‌دست رودخانه زمین و سکونت دارند و این افراد همواره به وسیله تلفن و سامانه‌های نوین اطلاع‌رسانی مانند کانال تلگرامی با هم در ارتباط هستند. او ادامه داد: این افراد به محض مشاهده تخلف اعم از برداشت غیرمجاز شن و ماسه یا تصرف بستر، موضوع را به تیم نظارتی اطلاع می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با حفظ رودخانه‌ها از خسارت سنگین به منابع، تاسیسات و مجاری آبی استان نیز جلوگیری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها