اخیرا شرکت مدیا تک (MediaTek) اعلام کرده که به فناوری جدیدی دست یافته که راه سر‌یع‌تری را برای استریم کردن ویدئوی 4K ا از تلفن‌های همراه هوشمند (اسمارت‌فون) به تلویزیون‌های مهیا برای 4K یا ست‌تاپ باکس‌های تلویزیون که ویدئوی 4K را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند، یافته است.
کد خبر: ۹۷۱۱۸۲
استریم آسان ویدئوی 4K از تلفن همراه به تلویزیون

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اندروید آتوریتی،‌ ویدئوی 4K یکی از آخرین پدید‌ه‌های پر سر و صدای فناوری روز دنیا است و استریم کردن محتوای رسانه‌ای آن از طریق به اشتراک گذاری بی سیم (Streaming media) هم از مباحث بسیار پرطرفدار در بین کاربران است. اخیرا شرکت مدیا تک (MediaTek) اعلام کرده است که به فناوری جدیدی دست یافته که راه سر‌یع‌تری را برای استریم کردن ویدئوی 4K ا از تلفن‌های همراه هوشمند (اسمارت‌فون) به تلویزیون‌های مهیا برای 4K یا ست‌تاپ باکس‌های تلویزیون که ویدئوی 4K را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند، در دسترس قرار می‌دهد.

این فناوری جدید اولتراکست (UltraCast) نام دارد و بر روی پردازنده‌های تلفن همراه مدیاتک هلیو (MediaTek Helio) به همراه چیپ‌ست‌های 4K Ultra HDTV این شرکت قابل دسترس است.

مدیاتک می‌گوید اولتراکست یک فناوری مکمل برای فناوری وای – فای ثبت شده میراکست (Miracast) است. این فناوری با استفاده از محاسبات (الگوریتم‌های) هموارسازی ویدئوی همین شرکت، در حین کاهش دادن زمان تاخر بین وسایل مختلف به حفظ کیفیت تصاویر ویدئوی 4K نیز کمک می‌کند. شرکت مدیاتک می‌گوید که قصد دارد تا به اسمارت‌فون‌هایی با پردازنده‌ها و چیپ‌ست‌هایی از کارخانه‌های دیگر و همچنین تولید‌کنندگان سخت‌افزارهای تلویزیون‌ها و ست‌تاپ باکس دیگر نیز اجازه دسترسی به فناوری اولتراکست را بدهد.

مدیاتک می‌افزاید، از آنجایی که این فناوری با استفاده از قابلیت‌های 4K پلتفورم خود اسمارت‌فون‌ها و تلویزیون‌های 4K Ultra HDTV کار می‌کند، قرار است استفاده از اولتراکست برای تولیدکنندگان سخت‌افزارها صرفه اقتصادی داشته باشد.‌ در حال حاضر فناوری اولتراکست از طریق سخت‌افزارهای مدیاتک برای تمام شرکای سخت‌افزاری و کاربران مدیاتک در دسترس است. اما هنوز هیچ صحبتی در مورد اولین تلفن‌های همراه هوشمند و تلویزیون‌هایی که قرار است با این فناوری به بازار بیایند، نشده است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها