مراسم پاسداشت زنده‌یاد استاد سلیم موذن‌زاده‌اردبیلی، مداح اهل بیت(ع) دوشنبه 20 دی با عنوان «مرصع‌خوان خورشید» در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۷۰۹۰

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در یادداشت کوتاهی به بهانه برگزاری این مراسم آورده است: «بزرگداشت زنده‌یاد استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی، پاسداشت بی‌قراری روحی عاشق است در پیوستن به مبدأ کل زیبایی‌ها و شکوفایی‌ها؛ پاسداشت جان‌های شایق و شکفته‌ای که در حماسه عاشورا جز زیبایی و جمال ندیده‌اند و هنر خویش را وقف روایت آن عشق ناب کرده‌اند.

اکنون که مرصع‌خوان خورشید به ملاقات یار، بار یافته است در یادبود آن نادره دوران با حضور هنرمندان و فرهیختگان، مجلس ذکری آراسته‌ایم تا کام جان به تجرع نوای «سلیم» تازه کنیم.»

سلیم موذن‌زاده اردبیلی در سال 1315 خورشیدی در محله تازه شهر اردبیل چشم بر جهان گشود. او بیش از 60 سال از عمر خویش را صرف اجرای برنامه‌های نوحه‌خوانی و مداحی کرده بود. از او حدود 2500 عنوان نوار کاست و سی‌دی مربوط به برنامه‌های عزاداری و نوحه‌خوانی موجود هست.

مرحوم موذن‌زاده می‌گفت که حنجره‌اش وقف حضرت سیدالشهدا(ع) است و درست نیست که از آن برای موارد دیگر استفاده کند. استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، دوم آذر سال جاری در 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها