28 فیلم سینمایی به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه پیدا کردند. این تعداد فیلم از میان 94 فیلمی انتخاب شدند که در مهلت مقرر به دفتر جشنواره رسیده‌اند. از این تعداد 9 فیلم را کارگردانان فیلم اولی مقابل دوربین برده‌اند.
کد خبر: ۹۸۷۰۶۱

به گزارش ایسنا این فیلم‌ها عبارتند از:

«کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی /«مادری» به کارگردانی رقیه توکلی / «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده / «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی‌عباس میرزایی / «نگار» به کارگردانی رامبد جوان / «سدمعبر» به کارگردانی محسن قرائی / «چراغ‌های ناتمام» به کارگردانی مصطفی سلطانی / «ماه‌گرفتگی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی / «یک روز به‌خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان/ «کمدی انسانی» به کارگردانی محمدهادی کریمی / «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیره قیدی / «گشت2» سعید سهیلی / «سوفی و دیوانه» مهدی کرم‌پور / «رگ خواب» حمید نعمت‌الله / «پشت دروازه بهشت» علی نوری‌اسکویی / «اسرافیل» آیدا پناهنده /

«فراری» علیرضا داودنژاد / ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان / «بدون تاریخ، بدون امضا» وحید جلیلوند / سارا و آیدا» مازیار میری / «زیر سقف دودی» پوران درخشنده / «خفگی» فریدون جیرانی / «پشت دیوار سکوت» مسعود جعفری‌جوزانی

«آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای / «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی/ «تابستان داغ ابراهیم» ابراهیم ایرج‌زاده / «21 روز بعد» سیدمحمدرضا خردمندان / «شماره 17 سهیلا» محمود غفاری.

معرفی 2 فیلم جشنواره امسال

خفگی

فریدون جیرانی که پیش از این کارگردانی فیلم‌های «قرمز»، «شام آخر»، «صورتی»، «سالاد فصل»، «پارک‌وی» و... را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است، امسال با «خفگی» به تهیه‌کنندگی خودش در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

فیلمنامه «خفگی» را جیرانی خود به نگارش درآورده که مضمونی اجتماعی دارد. الناز شاکردوست و نوید محمدزاده ایفاگر نقش‌های اصلی این فیلم هستند و در کنار این دو پولاد کیمیایی، ماهایا پطروسیان و پردیس احمدیه هم حضور دارند. همچنین کارن همایونفر آهنگساز برجسته سینما و تلویزیون ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده دارد.

براساس شنیده‌ها، جیرانی نقش اصلی فیلمنامه این فیلم را بعد از پیدا نکردن بازیگر مورد نظرش در اقدامی عجیب از مرد به زن تغییر داده است!

سوفی و دیوانه

بعد از پنج سالی که از ساخت «پل چوبی» آخرین ساخته مهدی کرم‌پور می‌گذرد، امسال کرم‌پور با جدیدترین ساخته‌اش «سوفی و دیوانه» متقاضی حضور در جشنواره فجر است. کرم‌پور که «چه کسی امیر را کشت» و «جایی دیگر» را در کارنامه کاری خود دارد، برای انتخاب نقش‌های اصلی «سوفی و دیوانه» حساسیت زیادی داشت. او گزینه‌های متعددی را از میان بازیگران شناخته شده و فعالان سینما، تئاتر و دانشجویان رشته‌های مرتبط مورد بررسی قرار داد تا بالاخره پس از دورخوانی‌ها و تمرین و اجرا، امیر جعفری و به‌آفرید غفاریان را برای بازی در نقش‌های اصلی این فیلم انتخاب کرد.

فیلمنامه سوفی و دیوانه را مهدی کرم‌پور همراه با مهدی سجاده‌چی نوشت و در چند نسخه بازنویسی شد تا این‌که رسید به درامی متفاوت که امروز از بخت‌های اصلی جشنواره به حساب می‌آید. طبق شنیده‌ها علاوه بر مضمون فیلم بازی متفاوت امیر جعفری هم یکی از نقاط قوت «سوفی و دیوانه» است که مورد توجه هیات انتخاب قرار گرفته. ترانه این فیلم را یغما گلرویی سروده و رضا یزدانی هم آن را خوانده است، اما نکته قابل توجه در این باره این است که رضا یزدانی خواننده فیلم در چند سکانس از فیلم هم به بازی پرداخته. این دومین همکاری یزدانی با کرم‌پور به عنوان بازیگر و خواننده پس از فیلم «طهران ـ تهران» است.

سازندگان فیلم به جای خلاصه داستان شعری عاشقانه را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند و باید دید کرم‌پور که در ساخت عاشقانه تبحر ویژه‌ای دارد، این بار چه کرده! امیر جعفری، به‌آفرید غفاریان، الهه حصاری، سیامک صفری، سعید امیرسلیمانی و محمدرضا شریفی‌نیا بازیگران سوفی و دیوانه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها