کمپانی اپل از سال ۲۰۱۴ و همزمان با عرضه iOS 8 در طرحی خلاقانه به کاربران اجازه داد تا صفحه کلیدهای سوم شخص را روی آیفون و آیپد خود نصب کنند.اکنون سه محقق کیبوردی اختراع کرده اند که کارایی ویژه ای دارد.
کد خبر: ۹۸۵۹۰۴
این صفحه کلید هوشمند احساسات شما را تشخیص می‌دهد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، «Keymochi» نام صفحه کلیدی است که توسط سه تن از دانشجویان دانشگاه «کرنل تک» اختراع شده است، این کیبورد از طریق کلمات تایپ شده می تواند، اطلاعات لازم را دریافت کند و احساسات تایپییست را تشخیص دهد.

طرز کار این کیبورد بدین صورت است که کیبورد اطلاعاتی شامل سرعت تایپ، نوع نقطه گذاری، داده های ثبت شده توسط حسگرهای حرکتی موبایل، زمان و تعداد «بک اسپیس» ها را دریافت می کند. شایان ذکر است برای امنیت کاربران تمامی این اطلاعات تنها روی تلفن همراه ذخیره می شود. در ادامه نرم افزار موجود در کیبورد با استفاده از دانش سطحی خود پیرامون احساسات و البته داده های دریافتی از کاربر آنها را تحلیل می کند که در ۸۲ درصد از موارد، نتیجه ای درست و دقیق را گزارش می دهد.


«Huai-Che Lu» یکی از اعضای این تیم سه نفره می گوید:

“سیستم تشخیص احساسات برای ما بسیار شگفت انگیز است و در حال حاضر در ارتباطات میان انسان و هوش مصنوعی خلاء آن حس می شود. فرض کنید که یک ربات چت به شما آهنگی را پیشنهاد می دهد که در هنگام ناراحتی می تواند باعث بهبود روحیه شما شود و یا زمانی که عصبی هستید شما را به کشیدن چند نفس عمیق تشویق کند.”

از سویی دیگر متأسفانه اپلیکیشن «Keymochi» هنوز در دسترس مردم قرار نگرفته و معلوم نیست که کی وارد اپ استور اپل می شود. در عوض «Lu» بیان کرده که این اپلیکیشن را به صورت متن باز عرضه خواهند کرد تا دیگر محققان نیز بتوانند در تحقیقاتشان از آن استفاده کنند.
شایان ذکر است که برنامه آینده این تیم تحقیقاتی توسعه نرم افزاری کاربردیست که بر اساس الگوهای فعالیتی لپ تاپ کاربران، به آنها برای تمرکز هر چه بیشتر روی کارشان کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها