اهمیت نمی‌دهم دیگران چگونه رفتار می‌کنند

واکنش برانکو به بازگرداندن بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم ملی

برانکو باز هم شمشیر را از رو بست

قهرمان نشویم، کی‌روش مقصر است!

همزمان با آغاز اردوی تیم ملی در امارات، سرمربی پرسپولیس که هفت نفر از شاگردانش در این اردو حضور دارند، سرمربی تیم ملی ، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را به باد انتقاد گرفت؛ اظهارات تندی که به نظر می‌رسد تا چندی فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده و با واکنش کی‌روش همراه خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۵۷۱۹

برانکو روز گذشته در حاشیه تمرین قرمزها به خبرنگاران گفت: طبیعی است ما به عنوان پرسپولیس و من به عنوان سرمربی سابق تیم ملی و مربی کنونی پرسپولیس برای تیم ملی کار می‌کنیم. افتخار می‌کنیم که این تعداد بازیکن در تیم ملی داریم. با این حال فوتبال در ایران فقط در تیم ملی نیست و تلاش برای فوتبال ایران فقط در تیم ملی نخواهد بود. او با انتقاد صریح از کی‌روش توضیح داد: اگر ما قهرمان نشویم؛ اگر پرسپولیس و سایر تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند، به دور بعدی صعود نکنند، مقصر اصلی کی‌روش، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند.

به دنبال توجیه منطقی

سرمربی پرسپولیس درباره اردوی تیم ملی گفت: دوست دارم یکی با دلیل و مدرک به من جواب دهد که آیا اردوی دبی درست است یا نه و آیا عاقلانه است؟

برانکو درباره این‌که بجز او مربیان دیگری هم از برنامه‌ریزی لیگ ناراضی هستند، گفت: به خاطر همین گفتم، مقصر کی‌روش، آقای فتاحی در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که این برنامه را نوشته و پذیرفته‌اند. می‌دانم هماهنگی خوبی بین کادرفنی تیم ملی و مربیان لیگ وجود ندارد. بازیکن مصدوم را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنند که به نظر بیاید در باشگاه برای این بازیکن هیچ کاری انجام نمی‌شود. ارتباط سالمی بین باشگاه‌ها و تیم ملی نیست.

تایید سبک کی‌روش

خبرنگاری از برانکو خواست، درباره سبک کار کی‌روش و این‌که شخصا برای انتخاب کمپ تمرینی و لباس تیم ملی فعالیت می‌کند صحبت کند. سرمربی پرسپولیس گفت: خودم هم دوست دارم قبل از اردو زمین تمرین تیمم را ببینم. علاقه‌ای ندارم که درباره روش کار کی‌روش صحبت کنم. هر مربی روش کار خود را دارد. ما همه اینجاییم که از دانش و تجربه خود برای پیشرفت فوتبال ایران استفاده کنیم. تیم ملی بزرگسالان، مهم‌ترین بخش فوتبال ایران است، اما باشگاه‌ها و سایر رده‌ها هم هستند.

تساوی با سوریه جنگ‌زده

برانکو در ادامه گفت: تاکنون کی‌روش چه چیزی از باشگاه‌ها خواسته که به او نداده‌اند یا با آن مخالفت کرده‌اند؟ بازیکنان صد روز با تیم ملی بودند. در سایر تیم‌های ملی چقدر بازیکنان در اردوی تیمشان بودند؟ شاید فقط در تیم سوریه این اتفاق افتاده که آن هم به خاطر این است که در کشورشان جنگ است و اصلا لیگ ندارند. بازیکنان سوریه هر آن منتظرند که به آنها خبر بدهند خانواده‌شان کشته شده‌اند. آن وقت تیم ملی با این تیم بدون گل مساوی کرد.

نگرانی از سلامت ملی‌پوشان

برانکو تاکید کرد، بازیکنانش به جای تمرین مدام در هواپیما هستند و سلامتشان در خطر است. او گفت با این برنامه ریزی تیم ملی، بازیکنان استراحت ندارند. وقتی خبرنگاران از برانکو پرسیدند، نگران نیستید کی‌روش علیه شما بیانیه بدهد، پاسخ داد: دوست دارم یک نفر بیاید با دلیل و مدرک و تخصصی به من پاسخ بدهد که آیا اردوی دبی درست است؟ عاقلانه است؟ آن هم بدون بازی تدارکاتی! سایت‌های مراکشی نوشته‌اند بازی در کار نیست. حتی اگر بازی برگزار شود، من آنچه را که فکر می‌کردم درست است، گفتم. زمانی هم گفته بودند اگر تیم ملی به اردو نرود، من مقصر هستم. من می‌دانستم اردو در دبی برگزار خواهد شد. زمانی که در اردوی امارات بودیم، گفتند تیم ملی به امارات می‌آید. یعنی از سه ماه قبل مکان اردو رزرو شده بود و به هیچ کس هم نگفتند چون می‌دانستند اعتراض می‌شود.

برانکو ادامه داد: من با کسی مشکل ندارم. چیزی را که فکر می‌کنم واقعیت است، می‌گویم. هرکسی می‌تواند، کارشناسانه من را قانع کند که آیا این اردو توجیه عقلانی و فنی دارد؟ آیا می‌شود بازیکن بدون آماده سازی هر چهار پنج روز بازی کند؟ فقط همین را می‌خواهم. با کسی دشمنی ندارم.

برانکو با حالت تمسخر گفت، اگر وریا غفوری و ترابی که مصدوم هستند با تیم ملی رفته‌اند، شاید به خاطر آب و هوای خوب دبی است!

او سپس در حالی که مشتش را روی میز می‌کوبید، گفت: اگر بازیکن زیر 22 سال به تیم ملی دعوت می‌شد که مربیان بخواهند او را برای جانشینی برخی بازیکنان تیم ملی که در روسیه همراه این تیم نخواهند بود انتخاب کنند، من صحبتی نمی‌کردم چون مربیان تیم ملی این بازیکنان جوان را در این اردو امتحان می‌کردند تا اگر به کارشان می‌آیند، آنها را برای آینده حفظ کنند اما می‌بینید که چنین نیست و چنین بازیکنی در لیست جدید تیم ملی دیده نمی‌شود. به این خاطر است که من با برگزاری اردو مخالفم.

به مشکل بر‌می‌خوریم

برانکو درباره بازی‌های دوستانه رقیبان پرسپولیس در آسیا گفت: الهلال با رئال‌مادرید بازی می‌کند زیرا وقت دارد، اما چون وقت نداریم نمی‌توانیم بازی کنیم! باید بین دو نیم‌فصل، 20 روز تا یک ماه استراحت باشد تا بتوانیم تیم را آماده و تکمیل کنیم و باید در چهار پنج بازی اول نیم‌فصل دوم بین هر بازی هفت روز فاصله باشد تا بتوان تیم را تکمیل کرد و بازیکنان جدید را با شرایط تیم تطبیق داد. ما هر پنج روز یک بازی داریم و فقط مقابل استقلال هفت روز وقت داریم تا آماده این دیدار شویم. بنابراین من نمی‌توانم نه تیمم را آماده کنم و نه آن را تکمیل کنم.

وی ادامه داد: به مشکل برخواهیم خورد. بازیکنان تحت فشار خواهند بود و امکان مصدومیت آنها بالا خواهد رفت و سلامت بازیکنان که مهم‌ترین نکته است، به خطر می‌افتد و دود آن به چشم تیم ملی می‌رود، زیرا تیم ملی بازیکنان آماده‌ای نخواهد داشت.

بی‌خبر از سروش

وی درباره صحبت با سروش رفیعی مبنی بر پیوستنش به پرسپولیس نیز بیان کرد:‌ آخرین باری که با سروش صحبت کردم، شش ماه پیش در مراسم انتخاب بهترین‌های لیگ بود و بعد از آن هم چون با ذوب‌آهن بازی داشتیم دیگر با او صحبت نکردم.تا اینجا سعی کرده‌ام محترمانه برخورد کنم و احترام زیادی نسبت به سروش رفیعی و باشگاهش بگذارم. نخواستم که با او صحبتی داشته باشم زیرا معتقدم که باید تا آخرین روزی که با باشگاهش قرارداد داشت، به آن باشگاه خدمت کند.

برانکو گفت: هنوز هیچ بازیکنی را جذب نکرده‌ایم اما با توجه به این‌که نیم فصل دوم کارمان بسیار سخت است، نیاز داریم چند بازیکن جذب کنیم. دوره نقل و انتقالات کوتاه است و 10 روز دیگر هم دوباره لیگ برتر شروع می‌شود. بازیکنانی را که می‌خواهیم بگیریم در اردوی تیم ملی هستند و وقتی بازی‌ها دوباره شروع شود، مذاکره سخت‌تر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها