یک معلم با آموزش عروسک‌سازی در زنگ هنر، کاری کرده که دانش‌آموزانش، خانواده‌ عروسکی بسازند، برای آنها شناسنامه درست کنند و حتی باربی‌هایشان را کنار بگذارند.
کد خبر: ۹۸۴۱۶۵

معصومه کشاورز، معلم دوره ابتدایی یک مدرسه در بندرانزلی است که دانش‌آموزانش را تشویق کرده تا عروسک‌هایی با مواد بازیافتی در زنگ هنر بسازند.

این معلم جوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره کاری که انجام داده است، توضیح داد: دانش‌آموزان، عروسک‌ها را با مواد بازیافتی مانند گونی و درِ بطری همراه مواد دیگری مانند طناب کنفی که تهیه کردند، ساختند. من ساخت کاردستی را با مواد اولیه متفاوتی از جمله کاغذ رنگی، کاموا و پارچه با دانش‌آموزان تجربه کردم؛ اما آنها تا امروز بیشترین علاقه را به عروسک‌سازی نشان داده‌اند.

این معلم ادامه ‌داد: این کار آنقدر برای دانش‌آموزان جذابیت داشت که تمام لوازم جانبی عروسک‌های باربی را در اختیار عروسک‌های دست‌ساز خودشان قرار می‌دادند، مثلا لباس‌های باربی را تن عروسک‌های خودشان می‌کردند. آموزش و پرورش تلاش زیادی می‌کند تا دانش‌آموزان را به سمتی هدایت کند که از عروسک‌های خارجی، بویژه باربی استفاده نکنند. در حالی که با این کار بدون آن‌که اجباری در کار باشد، خود دانش‌آموزان به این نتیجه رسیدند. این‌که بچه‌ها بخواهند از عروسک‌های باربی خود که آنقدر به آن علاقه دارند، بگذرند عجیب است.

او با بیان این‌که قرار بود نمایشگاهی از عروسک‌های دست‌سازِ بچه‌ها برگزار شود، افزود: با آن‌که از راه‌های مختلف برای انجام این کار اقدام کردیم، اما این اتفاق نیفتاد؛ زیرا سالنی برای نمایشگاه در اختیار ما قرار ندادند. آنقدر ما را به بخش‌های مختلف ارجاع دادند که خودمان از برپایی نمایشگاه پشیمان شدیم. دانش‌آموزان اشتیاق زیادی برای شرکت در نمایشگاه داشتند، اما متاسفانه آموزش و پرورش در این زمینه همکاری نکرد.

این معلم با بیان این‌که فیلم مستندی در این‌باره ساخته است، گفت: زمانی که برای برگزاری نمایشگاه به نتیجه نرسیدم، به فکر ساختن فیلم مستند افتادم که در حال حاضر در مرحله تدوین است.

کشاورز درباره همکاری و برخورد خانواده‌های دانش‌آموزان در این زمینه، بیان کرد: خانواده‌های بچه‌ها در این زمینه خیلی خوب همکاری می‌کردند و حتی به فرزندانشان یاد می‌دادند که چطور برای عروسک‌هایشان شال و کلاه ببافند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها