ایران برای توسعه کشتی در میان زنان بویژه بانوان مسلمان و قشرقابل‌توجهی از بانوان غیرمسلمان دنیا ـ که به دلایلی چون ملاحظات فرهنگی یا نپسندیدن پوشش کنونی کشتی بانوان نتوانسته‎اند در این رشته حضور داشته باشند ـ پیشنهاد برگزاری شیوه جدید را با رعایت کامل پوشش به اتحادیه جهانی کشتی ارائه کرده است.
کد خبر: ۹۸۳۰۲۰

این شیوه در نشست کمیسیون کشتی‎های تحت پوشش اتحادیه جهانی کشتی در استانبول پذیرفته شد و قرار است، فعالیت خود را در کنار رشته‎های محدود موجود زیر نظر کمیسیون شیوه‎های کشتی وابسته به اتحادیه جهانی کشتی، آغاز کند.

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی درباره اهداف ایران از پیگیری کشتی زنان می‌گوید: با جذب بانوان و مشارکت آنها در کشتی می‌توانیم به حفظ موقعیت المپیکی این ورزش کمک کنیم. بسیاری از زنان دنیا به دلیل شرایط متفاوت فیزیکی به نسبت مردان یا ملاحظات فرهنگی خاصی که دارند، علاقه‌مند نیستند در شیوه موجود کشتی زنان به خاطر نوع پوشش آن فعالیت کنند. مطمئن هستیم، بانوان ایرانی با علاقه‌مندی ویژه‎ای که به ورزش ملی کشور دارند و توانمندی‎های فنی و روحیه سلحشوری که در میان ایشان وجود دارد، از کشورهای اصلی توسعه این شیوه در کشتی دنیا خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها