مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان با اشاره به آمار تصادفات جاده‎ای برون‎شهری و روستایی گفت: میزان تلفات جاده‎ای در هشت ماهه سال‌جاری 172 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه 13 درصد کاهش نشان می‎دهد.
کد خبر: ۹۸۲۶۰۹

به گزارش تسنیم، مهدی میقانی از کاهش 16 درصدی تلفات موتورسواران در استان خبر داد و تصریح کرد: تلفات موتورسواران در مدت هشت ماهه سال گذشته برابر 81 مورد بوده و این میزان در سال جاری به 68 مورد تنزل یافته و در این حوزه نیز شاهد کاهش 16 درصدی تلفات هستیم. وی با اشاره به آمار مقایسه‎ای در حوزه تلفات عابران پیاده افزود: میزان تلفات عابران پیاده در مدت هشت ماهه سال گذشته 30 مورد بوده است، درحالی که این میزان در سال جاری 22 مورد گزارش شده و 27 درصد کاهش نشان می‎دهد.

میقانی روند نزولی کاهش تصادفات و تلفات جاده‎ای را مثبت ارزیابی کرد و این عملکرد را نتیجه همکاری خوب دستگاه‎های دخیل در امر کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون‎شهری دانست و اظهار کرد: پلیس‎راه، راهداری و حمل و نقل عمومی، دستگاه‎های امدادی مانند اورژانس و هلال‎احمر در این راستا همکاری خوبی داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان با بیان این‌که رعایت مسائل ایمنی باید به گفتمان رایج اجتماعی و بین خانواده‎ها تبدیل شود، تصریح کرد: اصلی‎ترین نکته‎ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، تغییر رفتار مردم است؛ اگر بهترین خیابان و ماشین را داشته باشیم، اما رفتارهای کاربران، مردم و موتورسواران اصلاح و تغییر پیدا نکند، همچنان دچار چالش خواهیم بود.

میقانی با اشاره به این‌که تلفات جاده‎ای اصلی‎ترین دغدغه مردم است، تصریح کرد: همه ارکانی که در این زمینه فعال و دخیل هستند، شاخص اصلی آنها کاهش تلفات ناشی از تصادفات در راه‎های برون‎شهری و جاده‎ای است.

وی با بیان این‌که بیشترین گروه آسیب‎پذیر را عابران پیاده و موتورسواران تشکیل می‎دادند، خاطرنشان کرد: میزان آسیب‎پذیری این گروه‎ها در سال‎های گذشته حدود 63 درصد بوده که در سال جاری به 52 درصد کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها