خودروهای خودران گوگل تا کنون بیش از 3 میلیون کیلومتر رانده‌اند، اما همچنان نیازمند بهبود در یک سری از زمینه‌ها هستند
کد خبر: ۹۸۲۵۲۱
نگاهی به خودروهای بدون راننده گوگل

به گزارش جام جم آنلاین، تا بحث خودروهای بدون سرنشین می‌شود ضرب‌المثلی قدیمی در ذهن تداعی می‌گردد؛ کیفیت مهمتر است از کمیت.

گوگل از سال 2009 در حال کار روی خودروهای بدون راننده (خودران) بوده و به قدری روی این موضوع جدی است که شرکتی مستقل به نام ویمو (Waymo) را به این منظور به ثبت رسانده است. در وبسایت این شرکت آمده است خودروهای گوگل تاکنون بیش از 300 سال تجربه رانندگی انسان‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.

این رقم نباید دست کم گرفته شود زیرا خودروهای گوگل دقت بالایی دارند و می‌توانند اشیا پیرامون‌شان همچون نزدیک شدن یک دوچرخه را تشخیص دهند. اما هم‌اکنون در حالی که گوگل زیر فشار رقبایی همچون اوبر (Uber) و تسلا (Tesla) است، باید همچنان خودروهایش را در برف و بوران آزمایش کند تا یک محصول بی‌نقص به عرصه ظهور برسد، زیرا رانندگی در شرایط برفی بسیار دشوار است و به مهارت نیاز دارد.

برف و چالش‌هایش

برف چالش جدیدی را پیش روی خودروهای گوگل می‌گشاید، زیرا سیستم‌های این خودروها متناسب با کف جاده عادی طراحی شده نه راه برفی. زمانی که برف بر سطح مسیر نشسته باشد دوربین‌ها و سنسورهای خودرو دیدشان کور شده و در حرکت به خطر می‌افتد.

با این حال شرکت‌های زیادی از جمله گوگل در حال کار برای رفع این محدودیت و حرکت بر سطح برف هستند. هم اکنون گوگل خودروهایش را در شهرهایی نظیر ماونتن ویو، کالیفرنیا، متروفینیکس، آریزونا، آستین، تگزاس، کرک لند و واشنگتن آزمایش می‌کند. برای مثال انجام آزمایش در آریزونا خودروهای گوگل را به شرایط خاص و دشوار تطبیق می‌دهد. همچنین در سایت واشنگتن امکان آزمایش در باران سنگین وجود دارد. با این حال هنوز گوگل مکانی را برای آزمایش در هوای برفی و بسیار سرد خودروهایش را در نظر نگرفته است. گوگل گام بلندی با تاسیس شرکت ویمو در این راستا برداشته اما همچنان راه زیادی باقیست تا آینده این خودروها مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها