سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است، واکسنی بسیار موثر برای پیشگیری از بیماری ابولا تا سال 1397/ 2018 در دسترس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۸۲۳۳۳

به گزارش جام‌جم و به نقل از بی‌بی‌سی ورلد، این واکسن آزمایشی با نظارت سازمان بهداشت جهانی به 6000 نفر که در خطر آلودگی به ویروس بودند، تزریق شده است.

نتایج این آزمایش نشان می‌دهد، 10 روز پس از دریافت واکسن، حتی یک نفر هم به بیماری ابولا مبتلا نشد، اما در جمعیت مشابهی که این واکسن را دریافت نکرده بودند، 23 نفر مبتلا شدند. همچنین از میان کسانی که واکسن را دریافت کرده بودند، تنها یک نفر به عوارض جانبی مبتلا شد که بسرعت برطرف شد. البته تاثیر این واکسن بر کودکان روشن نیست، به دلیل این که کارآزمایی بالینی برای کودکان انجام نشده است.

واکسن ابولا نخستین بار سال گذشته در گینه آزمایش شد. گینه یکی از چند کشور غرب آفریقا بود که ویروس ابولا در آن شیوع پیدا کرد. ویروس ابولا سال 1355/ 1976 شناسایی شد، اما شیوع بیماری در سال 1392/ 2013 در چهار کشور غرب آفریقا وقتی جان 11 هزار نفر را گرفت، ضرورت واکسن ابولا را به جهانیان نشان داد. این بیماری از گینه شروع شد و به سیرالئون، لیبریا و نیجریه گسترش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها