نوزدهمین دوره جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها که در شهر اهواز به کار خود پایان داد، در سطحی وسیع برگزار شد و فقط محدود به‌پایتخت یا خود استان خوزستان نبود، بلکه تمام استان‌های مختلف کشور را در بر می‌گرفت. از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره برنامه‌های بیرونی‌ای بود که در سطح شهر اهواز اتفاق می‌افتاد و در قالب جشن‌ها و برنامه‌های فولکلوریک یا مذهبی مردم را هم در جریان اتفاقات جشنواره قرار می‌داد. این جشنواره به‌طور کامل با استفاده از نیروهای استانی برگزار می‌شد و علاوه بر اهواز دیگر شهرهای همجوار استان و مناطق نزدیک را هم پوشش می‌داد. تا جایی که من در جریان بودم این جشنواره با تعاون و همکاری خود مردم و اهالی استان برگزار شد؛ همه نیروها به کمک آمدند و شاید از دور این‌طور به نظر می‌رسید که جشنواره‌ای مفصل و پرخرج است، اما این‌گونه نبوده و از بسیاری خرج‌های بی‌رویه جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۸۱۸۴۳

در این دوره از جشنواره از مدیران گرفته تاهنرمندان مختلف سازمان همه حضور داشتند و برخوردهای بی‌واسطه میان این افراد وجود داشت که این برخوردها و گفت‌وگوها هم بسیار ارزنده بود و فرصت تعامل‌های بعدی را میان این گروه‌های گوناگون ایجاد می‌کرد. ضمن این‌که استاندار خوزستان که فردی جوان و بسیار فعال است تدابیر خوبی را هم برای اجرای هرچه بهتر برنامه و راحتی مهمانان در نظر گرفته بود که من به نوبه خودم از این بابت سپاسگزارم.

به عقیده من نظم خوبی که در این دوره از جشنواره به چشم می‌خورد موجب می‌شود که دوره‌های بعدی هم با نظم و سازماندهی‌ای بهتر از قبل برگزار شود. در مراسم اختتامیه این‌طور گفته شد که کار دوره بیستم جشنواره از همین اکنون کلید می‌خورد و این شروع زودهنگام موجب می‌شود که کار خیلی زودتر از قبل نظم و مسیر خود را پیدا کند و همه چیز با نظمی بیشتر به پیش برود.

در مجموع برگزاری چنین رویدادها و جشنواره‌هایی را مثبت و حرکتی رو به جلو ارزیابی می‌کنم. هیچ‌وقت هیچ رویدادی با نیتی بد اتفاق نمی‌افتد. قصد و هدف اولیه از اجرای این جشنواره هم خوب و پسندیده بوده؛ به هر حال برگزاری جشنواره‌ای در این مقیاس کار کوچکی نیست و همتی ویژه و تمرکزی بالا می‌طلبد. حاصل و نتیجه آن هم در درجه اول نشاطی است که میان سازندگان آثار و بخصوص جوان‌ترها برقرار می ‌شود.

فعالان و برنامه سازان استان‌های مختلف این قضیه را متوجه می‌شوند که کارشان مورد توجه قرار می‌گیرد و بازخوردهای این آثار را هم در قالب جشنواره‌ها می‌بینند. این جشنواره در زمینه‌های مختلفی برگزار شد و اتفاقا داوران سختگیری هم در رشته‌های گوناگون مشغول کار داوری بودند که همه به عنوان بهترین‌های عرصه مورد فعالیت خود شناخته می‌شدند. این رویکرد و روند قطعا در سال‌های بعد هم ادامه خواهد داشت و هر دوره نسبت به دوره قبل جدی‌تر و با سختگیری و دقت نظر بیشتری مورد داوری قرار خواهد گرفت.

در واقع وقتی نام رسانه ملی به میان می‌آید، باید تولیدات ساخته شده در آن هم با کیفیت و استاندارد باشند و سطوح حرفه‌ای بودن را رعایت کنند. یادمان باشد برنامه‌سازی کار آسانی نیست. مطمئن باشید اتفاقاتی چون برگزاری این جشنواره تاثیرات خود را در سطح برنامه‌ها خواهد گذاشت و فعالان استانی با عرق و تعصبی بیشتر و با انگیزه‌ای که از برگزاری این جشنواره‌ها می‌گیرند به فعالیت خود برای دوره‌های بعدی ادامه خواهند داد و ان‌شاءالله روز به روز شاهد تولیداتی بهتر خواهیم بود.

سیدضیاء الدین دری

کارگردان و فیلمساز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها