تاکید ایران بر کمک‌رسانی جهانی به مردم سوریه

رییس جمهور کشورمان در گفت‌وگو با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، با تبریک پیروزی های مردم و ارتش سوریه بر گروه‌های تروریستی و آزادسازی حلب و حراست از تمامیت ارضی سوریه، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان وظیفه‌ای انسانی و اسلامی، همواره در کنار مردم دوست و برادر سوریه بوده و به کمک آسیب‌دیدگان و آوارگان خواهد شتافت.
کد خبر: ۹۷۹۰۷۱

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تا بیرون راندن تروریست ها از سوریه ، در کنار دولت و ملت این کشور می ماند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز وظیفه جامعه جهانی کمک به مردم مظلوم سوریه است افزود: من از هلال احمر جمهوری اسلامی خواسته ام با دعوت از جامعه جهانی به کمک مردم مظلوم بشتابد.

روحانی همچنین با اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و دارویی برای مردم سوریه و بویژه ساکنان حلب گفت: رسیدگی به مردم مظلوم سوریه در شرایط کنونی ضروری است و اکنون زمان آزمونی بزرگ برای همه کشورهای حامی حقوق بشر فرا رسیده است.کمک جامعه جهانی به آوارگان و آسیب دیدگان سوری اولویت همه پس از آزادی حلب است.

بشار اسد، رییس جمهور سوریه نیز در این گفت وگوی تلفنی با قدردانی از حمایت‌های بی دریغ ملت و دولت ایران از ملت سوریه در برابر تروریست ها و حامیان آنها، گفت: ملت و دولت ایران در سخت‌ترین دوران در کنار مردم و دولت سوریه بوده اند و ما هرگز این را فراموش نمی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها