دولت باراک اوباما در آمریکا می‌گوید در واکنش به جنایات عربستان سعودی در یمن فروش برخی تجهیزات نظامی پیشرفته به عربستان سعودی را محدود یا متوقف خواهد کرد. این در حالی است که نزدیک به دو سال از جنگ تجاوزگرانه عربستان سعودی به یمن می‌گذرد. طی این مدت کشورهای اروپایی و در راس آنها آمریکا ائتلاف سعودی را به انواع و اقسام سلاح‌ها و اطلاعات ماهواره‌ای و جاسوسی مجهز می‌کردند. حال که جنایات وحشیانه سعودی‌ها در حلب به اوج خود رسیده دولت اوباما در آخرین روزهای کاری‌اش تصمیم گرفته فروش سلاح به عربستان را محدود کند؛ محدودیتی که ممکن است تا کنار رفتن اوباما اصلا اجرایی نشود یا با روی کار آمدن دونالد ترامپ در یک ماه آینده دوباره لغو شود .
کد خبر: ۹۷۸۹۹۵

به گزارش پرس‌تی‌وی، یک مقام دولت اوباما که نخواست نامش فاش شود، گفت: وجود مشکلاتی در حملات عربستان سعودی به اهدافی در یمن باعث شده که آمریکا تصمیم بگیرد فروش سلاح از جمله تسلیحات هدایت‌ شونده دقیق به عربستان را متوقف کند.

سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد ائتلاف سعودی مسئول حدود 60 درصد از مرگ غیرنظامیان یمنی است. سازمان‌های مدافع حقوق بشری تاکنون بارها خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها شده است. باگذشت حدود 20 ماه از تجاوز آشکار عربستان سعودی به یمن حدود 11 هزار و 400 یمنی کشته‌ شده‌اند. این در حالی است که روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» در گزارشی از تداوم صدور مجوز تسلیحات به عربستان سعودی از طرف دولت آلمان با وجود انتقادهای زیادی که می‌شود خبر داد و در مطلبی نوشت: دولت آلمان همچنان مجوز صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را تصویب می‌کند. در نیمه ابتدایی سال جاری صادراتی به ارزش حدود 484 میلیون یورو به این کشور وجود داشته است. بتازگی نیز خبرهایی مبنی بر صدور مجوز صادرات 41 هزار و 644 فیوز توپخانه برای عربستان سعودی البته با میانجیگری فرانسه منتشر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها