هجدهمین جشنواره کتاب کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری در شرایطی متفاوت از دوره‌های قبل برگزار می‌شود که پس از 17 دوره از پایتخت خارج شده است و امسال به میزبانی آذربایجان شرقی برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۷۸۶۰۵

به گزارش جام‌جم، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در این رابطه با بیان این‌که طی 17 دوره از برگزاری جشنواره کتاب کودکان و نوجوانان کانون، این رویداد ملی هیچ‌گاه به خارج از شهر تهران منتقل نشده بود، عنوان می‌کند: تبریز نخستین شهری است که پس از پایتخت، میزبانی این جشنواره را بر عهده می‌گیرد.

به گفته هادی یوسف‌زاده، در هجدهمین جشنواره کتاب کودکان و نوجوانان کانون، تمام کتاب‌های چاپ اول ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان منتشر شده طی سال‌های 93 و 94 در 9 رشته شعر، داستان تالیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، مذهبی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، نمایشنامه و گرافیک مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

یکی از ویژگی‌های خاص هجدهمین جشنواره کتاب کودکان و نوجوانان کانون، توجه ویژه آن به حوزه محیط‌زیست و مسأله آب است؛ به طوری که به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی این دو مورد در قالب نگاه ویژه در جشنواره مطرح شده‌اند و این امر حکایت از ضرورت موضوع محیط‌زیست و آب دارد.

یوسف‌زاده در این رابطه خاطرنشان می‌کند: با توجه به این‌که احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های اصلی این دولت به‌شمار می‌رود، برگزاری این جشنواره در تبریز می‌تواند فرصت بسیار مناسبی را برای بیان دغدغه‌های مسئولان و همچنین نویسندگان در جهت تولید محتوای مناسب در این زمینه برای گنجاندن در کتاب‌های درسی، رمان و داستان فراهم آورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از حضور جمعی از نویسندگان شهیر ادبیات کودک و نوجوان کشور، همزمان با برگزاری این جشنواره خبر می‌دهد و یادآور می‌شود: همزمان با برگزاری این جشنواره، اولین همایش علمی ادبیات به مدت دو روز و در روزهای پایانی جشنواره به اختتامیه برگزار می‌شود.

او همچنین حضور مهمانان ویژه از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر آموزش و پرورش در این جشنواره را از امتیازهای این جشنواره عنوان می‌کند.

دبیر اجرایی این جشنواره، برگزاری نشست تولیدکنندگان و صنعتگران با نویسندگان در منطقه آزاد ارس را از دیگر برنامه‌های مهم این جشنواره معرفی می‌کند. یوسف‌زاده، تجلیل از نویسندگان حوزه کارآفرینی را از دیگر محورهای اصلی این دوره اعلام کرده و تلاش این افراد در راستای نهادینه سازی و درونی سازی فرهنگ کارآفرینی بین کودکان و نوجوانان را قابل قدردانی می‌داند.

ساناز شهابی

جام‌جم تبریز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها