ترفند عجیب اپل در رقابت با سامسونگ

نبرد دو غول کره‌ای و آمریکایی یعنی سامسونگ و اپل پایان ندارد. سامسونگ پتنت‌های (حق امتیاز) متعددی برای جهت‌دهی آینده تلفن‌های همراه به ثبت رسانده و اپل نیز بسرعت در حال افزایش پتنت‌های خود است.
کد خبر: ۹۷۸۰۲۷

به گزارش جام‌جم به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، اخیراً اپل برای پنهان ماندن از روند توسعه تلفن‌های همراه خود، از راهبرد عجیبی استفاده کرده است. اپل یکی از پتنت‌های مهم خود را که در آن از نانولوله‌کربنی برای ساخت آیفون استفاده خواهد شد، به جای آن که به نام خود ثبت کند، به نام یکی از مهندسانش ثبت کرده تا راهبرد آتی این شرکت مشخص نشود.

اپل در گزارشی که بتازگی انتشار داده است، اعلام کرده راهبرد جدید برای آن است که رقبا با جست‌وجو در پتنت‌های این شرکت متوجه راهبرد آینده این شرکت نشوند. در این پتنت قید شده از سرامیک در ساخت آیفون‌های انعطاف‌پذیر و با قابلیت خم شدن استفاده می‌شود. در پتنت جدید شرکت اپل عنوان شده که این شرکت، علاوه بر نانولوله‌ کربنی، از دیگر ساختارهای مبتنی بر کربن نظیر گرافن و الیاف کربنی نیز استفاده خواهد کرد.

یکی از دلایل استفاده از نانولوله‌های کربنی، کاهش احتمال ترک برداشتن سیم‌ها در نمایشگر انعطاف‌پذیر است. امکان ترکیب نانولوله‌های کربنی با سیم‌ها نیز وجود دارد. در این فناوری از پلیمرها برای ایجاد مسیر سیگنال‌دهی نیز استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها