رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از علما و نمایندگان اهل سنت سراسر کشور:

اساس قدرت مسلمانان و ایران، وحدت است

رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از علما و نمایندگان اهل سنت سراسر کشور، سیره پیامبر اسلام(ص) را الگوی واحد مسلمانان دانست و با تاکید بر این‌که تنوع اقوام و مذاهب نه تهدید امنیت؛ بلکه فرصتی بزرگ برای وحدت و توسعه ملی است، اظهار کرد: مبنای جمهوری اسلامی از ابتدا، پذیرش تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی بوده است.
کد خبر: ۹۷۷۷۸۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی گفت: برنامه دولت حداکثر استفاده از قومیت‌ها و مذاهب برای همگرایی و تقویت وحدت فرهنگی و ملی است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مبنای جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب بر پذیرش تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی بوده و در این راستا حتی خرده‌فرهنگ‌های زیر لوای فرهنگ بلند اسلامیت و ایرانیت را زیبا و به عنوان فرصت و نه تهدید می‌دیده است.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه امروز امکانات در مناطق مرزی نسبت به مرکز کشور از تعادل برخوردار نیست، تصریح کرد: مناطق و استان‌های مرزی ما جدای از مسأله قومیت و مذهب چه در مناطق شیعه‌نشین و چه مناطق سنی‌نشین دارای مشکلات هستند و این تعادل باید ایجاد شده و طرح‌های عمرانی و صنعتی بزرگ در مناطق مرزی اجرا شود؛ چراکه سود، منفعت و مزیتی ملی به دنبال خواهد داشت. روحانی تحول در بندر چابهار و تبدیل آن به یک بندر ارتباطی بین‌قاره‌ای را یکی از طرح‌های بسیار مهم دولت عنوان کرد و افزود: تلاشی که در راستای توسعه بنادر انجام شده بیشتر به خاطر جذب سرمایه و مشارکت خارجی بوده است.

رئیس‌‌جمهور با تاکید بر این‌که برنامه دولت حداکثر استفاده از تنوع قومی و مذهبی برای همگرایی و تقویت وحدت ملی و غنی‌سازی فرهنگی در کشور است، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از فرهنگ بزرگ و غنی ایرانی، ترکیب‌یافته اقوام و مذاهب مختلف چون کرد، لر، ترک، بلوچ و عرب است. رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که اسلامی و ایرانی بودن انقلاب اسلامی به همه مذاهب و اقوام ایرانی تعلق دارد، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد، مشکلات شیعه، سنی، یهودی و مسیحی و ادیان مختلف نیست، بلکه مشکل همه ایرانی‌هاست.

روحانی با بیان این‌که باید حقوق مردم را بر مبنای حقوق شهروندی ببینیم، گفت: یکی از وعده‌هایی که از ابتدای این دولت به مردم دادم، انتشار منشور حقوق شهروندی بود که ان‌شاءالله در ماه جاری این کار را انجام می‌دهیم و در یک جلسه با حضور حقوقدانان کشور، از منشور حقوق شهروندی رونمایی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت از ابتدا مسیر وحدت را دنبال کرده است، افزود: همواره در دولت و در جلسات خصوصی و عمومی به وزرا، معاونان، استانداران و فرمانداران تأکید کردم که اساس ما بر مبنای ویژگی‌ها و مشخصات یک شخص بوده و شایسته‌سالاری باید برای ما اصل باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها