غول‌های آهنین مخّل آسایش جهرمی‌ها

تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در خیابان‌های شهر جهرم سال‌هاست که سبب سلب آسایش و امنیت مردم این شهر شده است.
کد خبر: ۹۷۷۳۲۸

به گزارش مهر، با وجود تدابیر چندساله مسئولان شهری در نصب تابلوهای تردد کامیون ممنوع در نقاط مختلف شهر و تصمیمات اتخاذ شده برای جلوگیری از ورود این غول‌های آهنین به کوچه‌ها و خیابان‌ها توسط شورای فنی ترافیک شهرستان، اما عدم رعایت و پایبندی به این قانون توسط کامیون‌داران و نبود سیاست‌های تشویقی و تنبیهی از سوی متولیان سبب شده تا مردم جهرم هر روز شاهد تکرار دوباره این داستان باشند. اتفاقی که علاوه بر سلب آسایش مردم و ایجاد ترافیک، تصادفات شدید و خطرات جانی و مالی بسیار را رقم زده است.

مسئول حمل و نقل و ترافیک شهرداری جهرم دراین باره می‌گوید: ورود وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر سبب ایجاد آلودگی هوا، آلودگی صوتی، افزایش ترافیک و تصادف می‌شود. مهدی ریاضی می‌افزاید: این معضل سال 92 در شورای فنی ترافیک شهرستان جهرم مطرح و نتیجه آن اجرای طرح جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در حوزه شهر با همکاری سایر ارگان‌های متولی می‌شود. وی با اشاره به این‌که به این منظور یک پارکینگ در ورودی شهر جهرم که اکنون به گمرک شهرستان تبدیل شده در نظر گرفته می‌شود، اضافه می‌کند: همچنین شهرداری نسبت به نصب تابلوهای عبور کامیون ممنوع در محدوده شهر و تهیه نقشه مناطق ممنوعه تردد به اطلاع‌رسانی در این زمینه اقدام می‌کند.

دبیر کمیته ترافیک شهرداری جهرم با اشاره به این‌که دستورالعمل اجرایی ممنوعیت تردد کامیون در سطح شهر با اطلاع‌رسانی گسترده از 15 دی ماه 92 اجرایی شده، ادامه می‌دهد: این طرح درحالی پس از مدتی از اجرا شدن و به‌دلیل عدم استقبال کامیون‌داران متوقف می‌شود که براساس آن پلیس راهور برای موارد تخلف و اعمال قانون جریمه 200هزار ریالی را منظور می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها