رئیس انجمن غدد اطفال ایران با اشاره به این‌که حدود پنج میلیون نفر در کشور دچار بیماری دیابت هستند، گفت: حدود 10 درصد این بیماران را کودکان تشکیل می‌دهند و تغذیه ناسالم و تغییرات شیوه زندگی از دلایل افزایش این بیماری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۷۶۹۳۲

به گزارش جام‌جم، علی ربانی توضیح داد: ابتلا به بیماری دیابت در ایران روبه افزایش است، البته شمار دقیق مبتلایان به دیابت به عنوان یک بیماری خاموش در همه جای دنیا از جمله ایران هیچ‌گاه به دست نمی‌آید و تمام آمارهای ارائه شده در این زمینه تخمینی است. وی در حاشیه همایش معرفی قلم انسولین لِوِمیر افزود: متوسط هزینه درمان یک بیمار دیابتی یا بیمار بستری شده در ایران در خوشبینانه‌ترین حالت بین دو میلیون تومان در سال است که در مجموع چیزی معادل 1472 میلیارد تومان هزینه بستری این بیماران در کشور می‌شود که این مبلغ در بدبینانه‌ترین حالت می‌تواند به 11 هزار میلیارد تومان نیز برسد.

رئیس انجمن غدد اطفال ایران ادامه داد: از مجموع یکصد بیمار دیابتی در ایران 30 نفر آنها بستری می‌شوند و این درحالی است که هزینه بخش درمان سرپایی بیشتر است. بنابراین می‌توانیم بگوییم در بدبینانه‌ترین حالت، سالانه 17 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها