تکرار مواضع مداخله ‌جویان ترکیه در امور سوریه

باقی ماندن اسد در قدرت با عدالت در تضاد است

سران چند کشور غربی:متحدان اسد را تحریم می کنیم

سرویس مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه ای از آمادگی آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و کانادا برای تحریمِ متحدان «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۴۶۵
سران چند کشور غربی:متحدان اسد را تحریم می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، سران کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و کانادا با اتخاذ مواضعی مشترک، آمادگی خود را برای اعمال تحریم هایی علیه متحدان بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کردند.

سرویس مطبوعاتی کاخ سفید در واکنش به پیشروی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه علیه تروریست ها در این کشور با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: آماده ایم تا تمهیدات محدودکننده بیشتری را علیه افراد و یا نهادهایی که برای دولت سوریه و یا به نفع آن اقدام می کنند؛ به اجرا درآوریم.

بیانیه مذکور بدون اشاره به کمک های پیدا و پنهان محور غربی- عبری- عربی در ایجاد و گسترش گروه های متعدد تروریستی در سوریه و عراق می افزاید: از همه گروه ها در سوریه می خواهیم تا از قوانین بشردوستانه بین المللی از قبیل کنوانسیون های ژنو در سوریه پیروی کنند.

سرویس مطبوعاتیِ کاخ سفید اعلام کرد: «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد درباره جنایت های جنگیِ ارتکاب شده در سوریه صحبت کرده است. نباید آن هائی که مسؤول این جنایت ها هستند از مصونیت برخوردار باشند.

این بیانیه تأکید کرد: از سازمان ملل می خواهیم تا درباره گزارش های مرتبط، تحقیق و تفحص به عمل آورده و شواهدی را جمع آوری کند تا بر اساس آن مرتکبین اینگونه جنایت ها، پاسخگوی اقدامات خود باشند.

بیانیه کاخ سفید در پایان از ایران و روسیه نیز خواسته است تا از نفوذ خود برای تأثیرگذاری بر دولت سوریه پیرامون اوضاع حلب استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
داود
Netherlands
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
زورشان در شورای امنیت مقابل چین و روسیه نچربید حالا طرح دیگر را می خواهند پیاده كنند توسط این مترسك بی خاصیت سازمان ملل یعنی بان كی مون , اما اون طرح هم شكست میخورد زیرا نهادها و سازمانها و افرادی كه در پرونده سوریه هستند نه حساب بانكی در اروپا دارند و نه كاری با اروپا و امریكا دارند . با آرزوی سرنگونی نظام استكباری از كشورهای غربی كه كارنامه بسیار سیاهی در حقوق بشر دارند

نیازمندی ها