حضور راگبی‌بازان دختر ایران در تورنمنت آلمان، هر چند بدون سر و صدا انجام شد؛ اما این حرکت می‌تواند زمینه‌ساز رشد و پیشرفت دختران ایرانی در یک رشته ورزشی کاملا ناآشنا میان ورزش‌ها باشد. دختران ایران در این تورنمنت با سه تیم آلمانی بازی کردند که پیروزی آنها برابر تیم زیر 18 سال این کشور تحسین‌برانگیز است.
کد خبر: ۹۷۶۳۹۳

راگبی‌بازان دختر ایران که همراه تیم ملی زیر 18 سال آلمان در برلین اردو زده بودند، بعد از انجام تمرینات مشترک در بازی‌های رسمی، مقابل سه تیم آلمانی به میدان رفتند.

تیم راگبی زیر 22 سال ایران در بازی‌های چهارجانبه بعد از دو برد در جایگاه دوم ایستاد؛ اما مهم‌تر از آن حضور دختران راگبی‌باز در یک تورنمنت بین‌المللی بود که نظیر آن را لااقل در راگبی ندیده بودیم.

در این بازی‌ها فاطمه نوری، نخستین زن مسلمان که در آسیا قضاوت کرده است همراه تیم ملی بود و افتخار دیگر راگبی این‌که مرضیه افتخاری موفق شد به عنوان مربی و داور بین‌المللی معرفی شود و بازی‌های آلمان را قضاوت کند.

حسن میرزا آقابیک، رئیس انجمن راگبی ایران می‌گوید: در این سفر ملاقات‌های بسیار مهمی با مسئولان و نمایندگان مختلف راگبی آلمان برای مراودات بیشتر با راگبی ایران داشتیم و قرار است شهریورسال آینده ایران از تیم ملی دختران آلمان میزبانی کند. ما در انجمن راگبی به دنبال ساماندهی بازی‌هایی هستیم که با حضور دختران آلمان در ایران صورت می‌گیرد.

راگبی ایران در رقابت های مردان آسیا هم نتایج خوبی گرفته بود و با تدارکات بیشتر تیم های زنان و مردان می توان به آینده این رشته ورزشی بیشتر امیدوار شد. دختران راگبی در شرایطی که حمایت شورای برون مرزی و وزارت ورزش و جوانان را برای انجام این سفر به همراه داشتند، اما هنوز در بحث بودجه و امکانات این ورزش با کمبودهایی روبه رو هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها