نظامیان آمریکایی تنها به ظاهر و بنا به ادعاهای خود از مناطق اشغال شده در عراق عقب‌نشینی کرده‌اند، اما در واقع حضور این نیروها به اشکال مختلف در این کشور همچنان ادامه دارد. ظهور داعش و به کنترل در آوردن برخی مناطق در عراق، فرصتی شد تا آمریکایی‌ها بهانه دیگری برای حضور نظامی در این کشور داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۵۰۵۷

ابتدا صحبت از تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با تروریست‌ها مطرح شد؛ حالا با شدت گرفتن نبردها در موصل و نزدیک شدن آزادی آن، مقامات ایالات متحده از لزوم حضور نیروهای خود پس از شکست داعش به منظور تضمین این پیروزی‌ها سخن می‌گویند. این مطلب را می‌توان در سخنان تازه اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا مشاهده کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کارتر در نشست دفاع ملی ریگان که در موزه و کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان برگزار شده بود، گفت: آمریکا و شرکایش در ائتلاف پس از تکمیل کمپین کنونی برای اخراج داعش از موصل نباید متوقف شوند. وی افزود: ما در تلاشیم تا به شبه‌نظامیان داعش شکست را تحمیل کنیم. اما زمانی که داعش شکست بخورد هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. ما باید به مقابله با شبه‌نظامیان خارجی که در تلاش برای فرار هستند و تلاش‌های داعش برای نقل مکان یا بازسازی ساختارش ادامه دهیم. به همین منظور نه‌تنها آمریکا بلکه ائتلاف نیز باید به صورت نظامی پایدار باقی بماند. کارتر ادامه داد: ائتلاف ما بویژه در عراق ضروری است تا کمک‌های مداوم را تامین کنیم و اقداماتمان برای آموزش، تجهیز و حمایت از پلیس محلی، گاردهای مرزی و نیروهایی که مناطق را پاکسازی می‌کنند، ادامه یابد.

در زمان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شهرهای افغانستان نیز چنین صحبت‌هایی از زبان آمریکایی‌ها شنیده می‌شد. آنها با تعبیر نیروهای آمریکایی در قالب مشاور به حضور خود در افغانستان ادامه دادند. اما تجربه نشان داد، این نیروها نه تنها باعث کاهش عملیات و اقدامات تروریستی در افغانستان نشد، بلکه طی سال‌های گذشته گروه‌های تروریستی همچون شاخه داعش نیز توانسته به شهرهای افغانستان نفوذ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها