قوطی کنسرو، خطری برای سلامت

بیسفنول A یا (BPA) یک ترکیب شیمیایی است که معمولا در پلاستیک‌ها و روکش‌ها وجود دارد. تحقیقات علمی جدید نشان می‌دهد، این ماده تاثیرات جدی بر سلامت انسان به جا می‌گذارد، اما صرف‌نظر از نتایج تحقیقات علمی، برخی اطلاعات نادرست نیز در باره این ماده شیمیایی وجود دارد. به موارد زیر توجه داشته باشید:
کد خبر: ۹۷۵۰۱۵

شایعه: مواد غذایی کنسرو شده، نسبت به بطری آب و شیشه شیر کودکان، BPA کمتری دارند.

حقیقت: آزمایش‌ها نشان می‌دهد، مواد غذایی کنسرو شده، BPA بیشتری نسبت به بطری آب دارند. توجه داشته باشید، سطح BPA بطری آب با گرم شدن آن افزایش پیدا می‌کند.

شایعه: BPA موجود در قوطی کنسرو در بدن خنثی می‌شود و به سلامت آسیب نمی‌رساند.

حقیقت: مطالعات متعدد نشان می‌دهد، BPA موجود در قوطی مواد غذایی کنسرو شده به سلامت انسان آسیب می‌رساند و می‌تواند عوارضی همچون سقط جنین، ناباروری، بیماری قلبی و چاقی را در پی داشته باشد.

شایعه: میزان کم BPA، تاثیر منفی بر سلامت انسان ندارد.

حقیقت: مقادیر کم این ماده شیمیایی می‌تواند به عدم تعادل هورمونی منجر شود. به گفته کارشناسان، این خطر در باره کودکان بیشتر است. از آنجا که اغلب افراد، بیش از یک بار در معرض این ماده قرار می‌گیرند، مقادیر کم آن نیز می‌تواند در آینده و در بلندمدت، تاثیر جدی بر سلامت داشته باشد.

شایعه: به دلیل گران بودن جایگزین‌های BPA نمی‌توان آن را جایگزین کرد.

حقیقت: امروزه راه‌هایی برای جلوگیری از قرارگرفتن در معرض BPA وجود دارد. شما می‌توانید مواد غذایی فریزشده یا مواد غذایی خشک را جایگزین کنسرو یا از بسته‌بندی تتراپک استفاده کنید. هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنید و منتظر حذف BPA از مواد غذایی بسته‌بندی شده نباشید.

شایعه: مواد غذایی ارگانیک کنسرو شده سالم است و حاوی BPA نیست.

حقیقت: مطالعات محققان نشان می‌دهد، مواد غذایی ارگانیک کنسرو شده نیز حاوی BPA هستند. تولیدکنندگان، مواد شیمیایی مضر موجود در این نوع کنسروها را ذکر نمی‌کنند.

منبع: naturalnews.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها