آیکون اِی5 (ICON A5)هواپیمایی دونفره است که بیشتر به یک خودروی اسپرت شباهت دارد و می‌تواند همانند یک جت اسکی مانور بدهد. شرکت سازنده این هواپیمای دونفره می‌گوید حتی یک فرد مبتدی هم می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه، پرواز با آن را بیاموزد. آیکون اِی5 که حدود هفت متر طول و تقریبا 685 کیلوگرم وزن دارد به عنوان یک هواپیمای سبک ورزشی دریایی شناخته می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده که خلبان آن می‌تواند بدون نگرانی از عملکرد غیرقابل پیش‌بینی هواپیما، آزادانه با آن پرواز کند. محصول دیگری مشابه این هواپیما در بازار وجود ندارد. آیکون اِی5 که با یک باک سوخت‌گیری می‌تواند حدود 693 کیلومتر پرواز کند، بویژه برای افراد مبتدی طراحی شده است و همانند یک اتومبیل هدایت می‌شود.
کد خبر: ۹۷۴۵۸۹

کرک هاوکینز، مدیر عامل و موسس شرکت آیکون می‌گوید ایده ما ساخت هواپیمایی بوده است که افراد معمولی بتوانند بدون آن که سختی‌های خلبان حرفه‌ای شدن را تحمل کنند با آن پرواز و جهانگردی را تجربه کنند. شرکت آیکون اِی5 که از تمایل مردم برای پرواز با هواپیمای ساخت این شرکت مطمئن است بتازگی یک مرکز آموزش پرواز را در فرودگاه پیتر او نایت فلوریدا افتتاح کرده است. مرکز آموزشی دیگر این شرکت در شهر واکاویل کالیفرنیا محل دفتر مرکزی این شرکت قرار دارد.

هاوکینز می‌گوید: مهارت‌های اولیه‌ای که باید برای کار با این هواپیما آموزش دیده شوند، بسیار آسان هستند. ما افرادی داشته‌ایم که در اولین روز پرواز در کنار یک مربی، توانسته‌اند ظرف 30 دقیقه فرود بیایند. هاوکینز همچنین درمورد طراحی ایمنی هواپیما می‌گوید بدنه مقاوم در برابر چرخش آیکون اِی5 به گونه‌ای طراحی شده که اگر خلبان اشتباهی انجام دهد هواپیما کنترل خود را از دست نمی‌دهد. هواپیما همچنین به عنوان یک فرآیند پشتیبان، دارای یک چتر نجات کامل است. کریس دوپین، مربی پرواز و افسر نیروی هوایی آمریکا می‌گوید بدنه مقاوم در برابر چرخش این هواپیما ویژگی مهمی است و آیکون اِی5 اولین هواپیمایی است که اداره فدرال هوانوردی آمریکا، آن را به عنوان هواپیمای مقاوم دربرابر چرخش ثبت کرده است. همچنین این هواپیما دارای شاخص زاویه حمله است؛ ویژگی‌ای که معمولا در هواپیماهای سبک وجود ندارد. شاخص زاویه حمله از خصوصیات این هواپیماست که یادگیری برخاستن از روی آب و فرود آمدن آن را برای افراد آسان می‌کند.

کریستین نگرونی، خبرنگار کهنه‌کار نیروی هوایی می‌گوید: هاوکینز ایده خلاقانه و نوآورانه‌ای برای آموزش خلبانان دارد. او ابتدا احساس پرواز را به افراد می‌آموزد و پس از آن اصول و دستورالعمل‌ها را، چیزی که بی شباهت به آموزش رانندگی نیست. نگرونی می‌افزاید: در شرایطی که جهان با کمبود خلبان مواجه است، ایده یک آموزش متفاوت می‌تواند دایره داوطلبان آموزش خلبانی را گسترش دهد.

منبع: CNN

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها