گزارشی از پشت صحنه برنامه «رادیوها روشن»

رادیو در تعامل با مردم زنده است

گزارش از پشت صحنه برنامه «مرورگر 1332»

اقتصاد مقاومتی روی موج رادیو

امسال حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی‌شان با توجه به شرایط اقتصادی عنوان شعار سال را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برگزیده‌اند.
کد خبر: ۹۷۴۴۳۶
اقتصاد مقاومتی روی موج رادیو

تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها هم مبنا و پایه فعالیت‌ها و کارشان را با توجه به شعار سال برنامه‌ریزی کردند، چون در شرایط حساس امروز و افزایش روزافزون تحریم‌ها اقتصاد باید بر مبنا و اصول درستی گام بردارد تا ضمن غلبه بر تحریم‌های بین‌المللی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

شبکه رادیویی تهران هم با برنامه «مرورگر 1332» نبض بازار را در دست گرفته و پیگیر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای شعار سال است.

اینجا تهران است، صدای پایتخت

محمدهادی نه برادر، یکی از تهیه‌کننده‌های برنامه است که می‌گوید: قسمت‌هایی از این برنامه به صورت روتین پخش می‌شود، بخشی از این برنامه به آخرین قیمت طلا، سکه، دلار و نرخ ارز اختصاص یافته است. مخاطبان با برنامه مرورگر 1332 می‌توانند از آخرین نرخ ارز، سکه، دلار و طلا در بخش «نبض بازار» مطلع شوند. از دیگر مولفه‌های برنامه این‌که هر هفته به یک موضوع اقتصادی علمی اختصاص دارد و هر شب پیگیر یک موضوع خاص است.

وی ادامه می‌دهد: آخرین رویدادهای علمی و پژوهشی و اخبار دانشگاه از جمله سمینارها و همایش‌ها با ثبت مقاله‌ها و اختراع‌های جدید از «ویترین» تقدیم مخاطبان می‌شود و آخرین اخبار و اتفاقات علمی در بخشی با عنوان «یک‌تیتر یک خبر» در مرورگر 1332 اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهمانی از جنس طلا و جواهر

اولین مهمان امشب برنامه محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر است که به صورت روزانه از طریق تماس تلفنی آخرین قیمت طلا، سکه، دلار و نرخ ارز را اطلاع‌رسانی می‌کند. در این بخش از برنامه کشتی‌آرای همچنین از دلایل صعود یا نزول قیمت‌ها می‌گوید.

موضوع این هفته اعلام و راه‌های ارتباطی با برنامه عنوان می‌شود و برای مشارکت در برنامه هم از مخاطبان دعوت می‌شود.

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت از دیگر مهمانان این برنامه است که در مصاحبه با برنامه مرورگر 1332 درباره تبلیغات در رقابت‌های اقتصادی بین‌الملل صحبت می‌کند و می‌گوید: در رقابت‌های اقتصادی بویژه در حوزه بین‌الملل نقش تبلیغات سهم مهمی را به خود اختصاص می‌دهد، متاسفانه 70 درصد از شرکت‌ها به این موضوع توجهی ندارند. البته با توجه به این‌که ما سال گذشته در تحریم بودیم و خیلی کار تبلیغاتی در صحنه بین‌المللی امکان‌پذیر نبود، اما تبلیغات و بازاریابی یکی از شاخص‌های حائز اهمیت است. بنگاه‌های کوچک اقتصادی بدانند امروز توفیق در صحنه بین‌المللی و بازارهای جهانی در بازاریابی و کار تبلیغات سیستمی و شبکه‌ای است که به صورت مرتب انجام شود تا صاحب نام و نشان شوند.

در این قسمت از برنامه شنوندگان می‌توانند در بخش «روزآمد» با نرم‌افزارها و دنیای اپلیکیشن‌ها آشنا شوند و سوالات خود را در حوزه it، حوزه اطلاعات و ارتباطات مطرح کنند، مهدی سروری کارشناس برنامه در این بخش پاسخگوی مخاطبان خواهد بود.

تحلیل اخبار اقتصادی و علمی

در ادامه کامبیز عباسی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با برنامه می‌گوید: در حوزه مکانیزاسیون برنج کشور ما جهش داشتیم به طوری که نزدیک به 600 هزار هکتار زراعت برنج داریم که 240هزار هکتار به سطح برداشت مکانیزه برنج کشور افزوده شده و ما رشد 335 درصدی در حوزه برداشت مکانیزه برنج شاهد بودیم. در حوزه نشاء‌کاری کشور طی این سه سال بیش از 62هزار هکتار به سطح کاشت مکانیزه نشاء افزوده شده است.

در این بخش از برنامه طی گفت‌وگوی کوتاهی ما شاهد برداشت و کاشت مکانیزاسیون برنج هستیم و اطلاعاتی از زارعت برنج در کشور و محصول و... ارائه می‌شود.

اقتصادی پایدار

راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های اصلی تهیه این برنامه است، به طوری که اقدامات و عملکردهای سازمان‌ها در این راستا اطلاع‌رسانی و پیگیری می‌شود البته ضعف‌های موجود در اقتصاد کشور را هم نشانه رفته و درگیر حل و فصل آن است.

اگر اهتمام تمام دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها برای تحقق شعار سال و اجرای صحیح این دستورالعمل باشد، می‌توان امیدوار بود که اقتصادی پایدار، مردمی و قدرتمند داشته باشیم که از گزند هرگونه آسیبی به دور باشد.

مریم کریمی

ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها