پیکرهای مطهر 37 شهید مظلوم حمله تروریستی حله با حضور گسترده مردم در اهواز تشییع شدند.
کد خبر: ۹۷۳۸۳۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این مراسم نمایندگان مقام معظم رهبری، وزیران اطلاعات و کشور به نمایندگی از رئیس‌جمهور و هیات‌دولت، نماینده ولی‌فقیه و استاندار خوزستان، مسئولان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با عزاداری و سینه‌زنی در رثای اهل بیت(ع)، پیکر این شهدای والامقام را از حسینیه ‌عاشقان ثارالله تا چهارراه سلمان فارسی اهواز تشییع کردند.

همچنین مشایعت‌کنندگان پیکر مطهر شهدای مظلوم حله با سر دادن نداهای لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و لبیک یا خامنه‌ای، آمادگی خود را برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و ارزش‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی اعلام کردند.

پیکر شهدای حله، پس از تشییع و اقامه نماز به امامت ‌آیت‌الله موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان برای خاکسپاری به گلزار شهدای اهواز، حمیدیه و شادگان منتقل شدند.

26 نفر از این شهیدان در اهواز، ده نفر در حمیدیه و یک نفر هم در شادگان به خاک سپرده می‌شوند.

ملت ایران تسلیم نمی‌شود

وزیر اطلاعات طی سخنانی در مراسم دیروز با بیان این‌که شهادت جزئی از فرهنگ دینی ماست، گفت: ملت مسلمان ایران در مقابل حملات تروریستی تسلیم نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، سید‌محمود علوی افزود: امروز قلب‌های دوستداران اهل‌بیت از عشق امام حسین (ع) لبریز است و در راه زیارت کربلا آماده شهادت هستند.

وزیر اطلاعات، جنایت حله را رسوایی دشمنان اسلام، در مقابل جهانیان بخصوص جهان اسلام توصیف کرد و با بیان این‌که دشمنان ما را به قتل تهدید نکنند، گفت: ملت مسلمان ایران و سایر مسلمانان در مقابل تروریست‌ها تسلیم نمی‌شوند و شهادت برای آنها کرامت و عزت است.

وی افزود: این شهادت نماد مقاومت و استقامت ملت مسلمان ایران در مقابل دشمنان و مستکبران است.

علوی تسلیت مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهوری را به بازماندگان شهدای حله و مردم عزادار خوزستان ابلاغ کرد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور نیز در این مراسم شرکت داشتند.

پاسخ کوبنده به تروریست‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان هم در مراسم تشییع شهدای حله گفت: اجتماع امروز مردم اهواز در تشییع شهدای حله پاسخ کوبنده‌ای به داعش و اربابان آن است.

به گزارش مهر، آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی‌جزایری اظهار کرد: هیلاری کلینتون رسما اعتراف کرد این گروه‌های تروریستی، در زمان مسئولیت او در وزارت خارجه آمریکا، بنیانگذاری شدند. آل‌سعود ملعون و صهیونیست‌ها نیز آتش فتنه‌ای را در دنیا روشن کردند که ان‌شاءالله این جمعیت بزرگی که در مراسم تشییع شهدا حضور دارند، انتقام خون شهیدان را از آل‌سعود خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: از رحمت‌های پدرانه مقام معظم رهبری که عنایت ویژه‌ای هم به مردم خوزستان دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم که در این مصیبت ما را تنها نگذاشتند و دستور فرمودند هیاتی از طرف ایشان برای تسلیت‌گویی به مردم خوزستان و بویژه خانواده شهدا در استان حضور پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، مسئول بخش بین‌المللی بیت مقام معظم رهبری، یکی از اعضای اصلی بیت مقام معظم رهبری به همراه یکی دیگر از مسئولان به نمایندگی از مقام معظم رهبری در استان خوزستان حضور پیدا کردند.

آیت‌الله جزایری ادامه داد: هیات دیگری از طرف رئیس‌جمهور و هیات دولت برای ابراز همدردی آمدند. وزیر اطلاعات و همچنین وزیر کشور نیز برای همدردی و عرض تسلیت در استان حضور پیدا کردند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان هم در بیانیه‌ای با تسلیت مجدد به بازماندگان قربانیان حادثه تروریستی حله تاکید کرد: حامیان، آمران و عاملان تروریسم بخوبی می‌دانند که با هوشیاری تمامی ملت‌های بیدار منطقه، سرنوشت شومی در انتظار آنان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها