امین تارخ، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما و آثاری چون «معصومیت از دست رفته»، «دلشدگان» و «مجسمه» که این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی است، بتازگی در اظهارنظری از کمبود سالن سینما در ایران گلایه کرد.
کد خبر: ۹۷۳۳۲۳

این هنرمند درباره انتظارات جامعه سینمایی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایرنا گفت: خواسته‌ها و انتظارات سینماگران کشور از وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی همان انتظارات همیشگی است که با وزرای پیشین مطرح کرده‌ایم، یعنی این‌که از سینما بدرستی حمایت شود.

تارخ ادامه داد: ایران جزو نادر کشورهای صاحب سینماست و نکته مهم‌تر این‌که آبرومندترین سینما را در جهان داریم، اما برخلاف چنین امتیاز بزرگی، هیچ‌وقت صاحب سالن‌های سینمایی کافی در کشور نبوده‌ایم.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» افزود: در دوره‌ای، حدود 35 سالن سینمایی از سوی شهرداری ساخته شد که براساس آمارهای کارشناسی، 21 درصد به فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران اضافه کرد.

تارخ همچنین به وضعیت تئاتر کشور هم پرداخت و افزود: تئاتر ملی اکنون پشتیبان ندارد و توجه و حمایت شایسته‌ای از آن نمی‌شود. همین مورد سبب شده بسیاری از جوانان علاقه‌مند به تئاتر با صرف هزینه‌های گزاف رو به تئاتر مستقل بیاورند. همین تئاتر مستقل نیز به اندازه کافی با مشکل مواجه است و اگر حمایتی از آنها صورت نگیرد، دچار آسیب خواهد شد.

بازیگر فیلم سینمایی «دلشدگان» تصریح کرد: به‌رغم همه مشکلات موجود، هنرمندان کشور در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری، توان و استعداد کافی داشته و می‌توانند در عرصه جهانی عرض‌اندام کنند.

تارخ همچنین گفت: هرچند نمی‌توان از اقدامات و اتفاقات خوب در عرصه سینما و تئاتر چشم‌پوشی کرد، اما همه این اقدامات باید نهادینه شود و مقطعی نباشد؛ به نحوی که با رفتن یک مسئول همه اقدامات فراموش شود و ابتر بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها