سایت فیبا عملکرد بازیکنان ایرانی در لیگ چین را تحسین کرد

ستاره‌های بسکتبال ایران در چین چشمک می‌زنند

درخشش سه ستاره بسکتبال ایران یعنی حامد حدادی، مهدی کامرانی و صمد نیکخواه‌بهرامی‌در لیگ چین، نظر سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) را جلب کرده است. فیبا در گزارشی درباره عملکرد این سه نفر نوشته است:
کد خبر: ۹۶۹۹۵۸

بدون شک زمانی می‌آید که مثلث ایرانی (صمد، کامرانی و حدادی) کفش‌های خود را آویزان می‌کنند و از بسکتبال می‌روند؛ اما تا زمانی که این اتفاق بیفتد، این سه نفر به هر جایی که می‌روند، کلاس بسکتبال خود را نشان می‌دهند.

لیگ بسکتبال چین هم شامل همین موضوع می‌شود، جایی که حدادی، نیکخواه‌بهرامی ‌و کامرانی به فوق ستاره تبدیل شده‌اند.

حدادی در واقع تیم کنونی خود یعنی سیچوان را فصل قبل به نخستین قهرمانی تاریخ باشگاه رساند. این تیم با شکست 4 بر یک لیائونینگ در سری فینال به برتری رسید و حامد حدادی هم به‌عنوان (MVP) ارزشمندترین بازیکن فینال انتخاب شد. او با میانگین 6/21 امتیاز، 2/19 ریباند در هر بازی به این عنوان رسید.

سنتر تیم ملی ایران امسال هم به سیچوان بازگشت با این تفاوت که به‌عنوان یکی از بازیکنان سهمیه خارجی عادی (به جای سهمیه آسیایی فصل قبل) قرارداد بست و در این فصل هم با میانگین 8/19 امتیاز، 6/14 ریباند و 8/1 بلاک‌شات همچنان چشمگیر بوده است.

هموطنان حدادی هم مانند او در لیگCBA چین به نام‌هایی شناخته شده تبدیل می‌شوند. نیکخواه‌بهرامی ‌در حال حاضر برای گوانگ‍‍ژو بازی می‌کند.

او نخستین‌بار در فصل 2014-2013 با تیم فوجیان بازی در لیگ چین را تجربه کرد و فصل بعد از آن همراه با تیم ژیجیانگ به چین بازگشت.

همچنین مهدی کامرانی که نخستین‌بار فصل 2015-2014 با تیم جیانگسو به لیگ چین آمد، فصل قبل را در تیم فلای دراگونز سپری کرد و امسال هم همراه با تیم ژیلین تایگرز قرارداد بست. کامرانی مدت‌های طولانی به‌عنوان برترین گاردرأس قاره آسیا شناخته می‌شد و ارزش خود را در لیگ چین هم ثابت کرده است. در لیگ بسکتبال چین بازیکنان خارجی زیادی حضور دارند که بازیکنان ایرانی در میان آنها می‌درخشند و مورد توجه مالکان تیم‌های خود هستند. در حال حاضر حامد حدادی با سیچوآن در بالای جدول رده‌بندی لیگ بسکتبال چین شرایط بهتری از تیم‌های مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی دارد.

هر چند در تمامی دیدارهایی که تاکنون برگزار شده است بازیکنان ایرانی این سه تیم درخشش ویژه‌ای در میدان داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها