مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از ساخت دروازه جدیدی در مرز شلمچه میان ایران و عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۰۵۶
دروازه جدیدی در مرز شلمچه ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، اسماعیل زمانی با اشاره به اینکه این کار در راستای تسهیل امر صادرات و واردات کالا انجام می شود، گفت: شلمچه به عنوان درگاه اصلی صادرات ملی و منطقه ای به کشور عراق برای نظام از اهمیت خاصی برخوردار است به همین دلیل باید برای تامین زیرساختهای آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اخیرا پایانه مناسبی در مرز شلمچه ساخته شده است، افزود: این پایانه نیاز به زیر ساخت های دیگری برای ارائه خدمات بهتر برای تسهیل در امر صادرات و واردات کالا دارد.

زمانی ضمن تاکید بر لزوم ساخت دروازه ای جدید در مرز شلمچه میان ایران و عراق اظهار کرد: برای ساخت دروازه جدید آن هم ۵۰۰ متر پائین تر از دروازه فعلی، با طرف عراقی توافقی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در زمنیه طراحی این دروازه فراخوانی از سوی این سازمان انجام شد، برنده آن نیز مشخص شد و در زمان حاضر نیز در مرحله تامین اعتبار هستیم.

به گفته زمانی قراردادی نیز با سپاه برای انجام پاکسازی منطقه یاد شده از مین منعقد شده است. با احداث این دروازه بسیاری از مشکلات فعلی تجار و بازرگانان رفع می شود ضمن آنکه زیرساختهای خوبی نیز برای آنها مهیا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دروازه فعلی به طور موقت برای عبور مشترک مسافران و کامیون ها استفاده می شود، افزود: پس از اتمام آئین اربعین حسینی امسال، کلنگ احداث دروازه جدید را به زمین می زنیم تا با ساخت این دروازه مسیر مسافری از باری تفکیک شود.

زمانی اظهار کرد: در طراحی برای دروزاه جدید، مسیرهای عبور تعیین و مشخص شده اند و برای آن مسیری چهار خطه میان ایران و عراق جهت ساخت پیشی بینی شده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که عراقی حاضر به سرمایه گذاری در این کار نشد به همین دلیل منطقه آزاد اروند کار ایجاد زیرساخت های در خاک عراق را نیز عهده دار شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای ساخت این دروازه، زیرساختها و احداث بزرگ راه، اعتباری معادل پنج میلیارد تومان پیش بینی شده است.
زمانی از ساخت استراحتگاه رانندگان در کنار احداث دروازه جدید خبر داد و افزود: پیشتر زمینی را برای ساخت هتلی سه ستاره با پیش بینی امکانات لازم که می تواند برای اقامت رانندگان نیز مورد بهره برداری قرار گیرد به سرمایه گذاری کویتی (البته با مشارکت سازمان حج و زیارت) واگذار کردیم که متاسفانه تاکنون به شکل جدی وارد عرصه کار نشده است که این موضوع را نیز پس از اربعین از از طریق سازمان حج و زیارت پیگیری می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها