رئیس دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه کشورمان ، گفت: علیرغم گذشت حدود چهار ماه از ارائه شکایت 2 هزار جانباز شیمیایی به سفارت ایران در بغداد،ولی هنوز پاسخی از سفارت ایران دریافت نشده است.
کد خبر: ۹۶۶۳۹

محمد طاهر کنعانی در گفتوگو با فارس ، گفت: علیرغم این که در اواسط دی ماه سال گذشته شکایت 2 هزار جانباز شیمیایی به سفارت ایران در بغداد تحویل داده شده و رسید هم دریافت شد ولی هیچ نتیجه و خبری در این زمینه به ما داده نشده است و نمیدانیم نامه به دادگاه صدام ارائه شده یا خیر.
وی در این زمینه از عملکرد وزارت امور خارجه کشورمان انتقاد کرد و افزود:وزارت خارجه همه چیز را پیچیده و گنگ میکند و اراده و قاطعیت ندارد.
رئیس دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه اضافه کرد: این وزارتخانه هیچ مذاکرهای را به نتیجه نمیرساند و هیچ کاری را فیصله نمیدهد.
کنعانی پیش از این و در اواسط دی ماه سال گذشته در گفتوگو با خبرنگار فارس از ارائه شکایت دو هزار جانباز شیمیایی به عنوان اولین گروه شاکی، به سفارت ایران در بغداد و به منظور ارائه به دادگاه صدام خبر داده بود و گفت: ما به عنوان اولین گروه، شکایت خود را به نمایندگی از 2 هزار جانباز شیمیایی که در حین عملیات نظامی جانباز شدهاند به سفارت ایران در بغداد ارائه کرده و منتظر نتیجه هستیم.
وی در آن گفتوگو با بیان این که این شکایت در اختیار سفارت ایران در عراق امانت است و کاردار سفارت ایران در بغداد نیز قول مساعد برای تسلیم این شکایت به دادگاه عراق را داده است، اظهار داشت: تاکنون خبری به ما داده نشده و انتظار داریم این شکایت به دادگاه عراق تحویل داده شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها