مک‌بوکی که دیگر حرفه‌ای نیست!

برای آنهایی که به ماهیت واقعی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو (MacBook Pro) شرکت اپل پی برده‌اند هیچ جای تعجب نیست که با واقعیت‌های تلخی مانند محدودیت نرم افزار و لوازم جانبی ، ارزش کم دستگاه در برابر بهای پرداختی در مقایسه با لپ‌تاپ‌های مشابه ویندوزی روبرو شوند.
کد خبر: ۹۶۶۲۰۹
مک‌بوکی که دیگر حرفه‌ای نیست!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دی ورج ، همیشه حرفه‌ای‌ها ابزارهای حرفه‌ای را به کار می برند و راز بهره‌گیری حداکثری از پولشان را نیز بهتر از همه می‌دانند. اما تغییراتی که اپل در نسل جدید 2016 لپ‌تاپ های مک‌بوک پرو ایجاد کرده فقط ادعاهای ظاهری و نمایشی هستند که این شرکت آنها را در بوق و کرنا کرده است.

قیمت این دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سابقه‌ای گران‌تر شده و در عین‌حال قابلیت انطباق آنها در کار کمتر از گذشته است.

اپل چنان در مورد لپ‌تاپ‌هایش پرگویی کرده است که پس از این هیچ کاربر حرفه‌ای پس از یک بار استفاده از این طبل‌های توخالی هوس نمی‌کند به سراغ‌شان برود.

لپ‌تاپ‌های این شرکت که روزگاری ممتاز بودند در حال حاضر فقط جنبه تجملی دارند و افراد متخصص کارایی چندانی را در آنها نمی‌‌بینند. اکنون مک‌بوک‌پروها فقط برای کسانی است که پول زیادی دارند و اکوسیستم و برند اپل را دوست دارند.

هنوز هم بسیاری از کاربران مک‌بوک پروی اپل را به خاطر شهرت قدیمی‌‌اش در ارائه مشخصات سخت‌افزاری ارتقا یافته به همراه ارائه کارایی فوق‌العاده در کارهای حرفه ای گرافیکی و فیلم دوست دارند. حالا که اپل در مک‌بوک پروهای 2016 هیچ‌یک از اینها را جامع عمل نپوشانده، به طور حتم کاربرانی که با هزاران امید و آرزو بالای آنها پول داده‌اند، دچار سردرگمی خواهند شد.

امسال اپل پردازنده (CPU) مک‌بوک پروهای جدید را بروز رسانی کرده است. اما نه با پردازنده‌های خیلی جدید. آنها در ارتقای مک‌بوک‌پروها از پردازنده‌های جدید کابی لیک (Kaby lake) استفاده نکرده اند، بلکه پردازنده های اسکای لیک (Skylake) سال قبل را به‌کار برده‌اند. مک‌بوک‌پروهای جدید فضاهای ذخیره داده (هارد درایوهای) پرسرعت‌تری دار‌ند اما منفعت تعیین کننده آنها چیست؟

این نوت‌بوک‌ها از 16 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند که البته برای یک کاربر عادی کاملا کافی است اما برای استفاده یک برنامه نویس این مقدار حافظه حداقل نیازهایش را می تواند برآورده سازد.

این‌گونه به‌نظر می‌رسد که اپل خود هم از سوء استفاده ای که از اطمینان کاربران وفادارش کرده در تعجب باشد. با این کار شرکت اپل باید به سراغ تولید وسایل لوکس و تجملی که مشتریان خاصی از طبقه ثروتمند را دارند، رفته و برچسب حرفه ای را از روی محصولات رایانشی خود بردارد. چرا که کاربران آنها را فقط به خاطر مارک اپل نمی خرند بلکه بیشتر به خاطر اسم و رسم‌شان در کارایی فوق‌العاده‌ چنین قیمت‌های گزافی را بالای آنها می‌پردازند.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها