جورج هوتز، صاحب استارتاپ کاما. اِی‌آی (Comma.AI)، چندی پیش اعلام کرده بود در حال ساخت نوعی سیستم رانندگی نیمه‌خودکار است که به سیستم تعبیه شده روی خودروهای تسلا شباهت دارد. هوتز نخستین فردی است که سال 1386/ 2007، یعنی وقتی 17 ساله بود، موفق به هک کردن گوشی آیفون شد. وی سه سال بعد در اقدامی دیگر توانست دستگاه پلی‌استیشن3 را نیز هک کند.
کد خبر: ۹۶۵۸۶۸
توقف تولید سیستم رانندگی نیمه‌خودکار کاما وان

سیستم رانندگی نیمه‌خودکاری که هوتز صحبتش را می‌کند، کاما وان(Comma One) نام دارد و روی هوندا سیویک و برخی خودروهای اَکیورا قابل نصب است. اما ادامه تولید این سیستم در پی هشدار دولت فدرال متوقف شد. سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) با ارسال نامه‌ای هشدارآمیز به کاما. اِی‌آی نسبت به عرضه این محصول ابراز نگرانی کرد. در متن این نامه آمده است: سیستم کاما وان امنیت خریداران این محصول و نیز سایر رانندگان را به خطر می‌اندازد. هوتز چند هفته پیش در پستی که در وبلاگ شرکت منتشر کرده بود، خطاب به طرفداران کاما وان نوشت این محصول صرفا یک سیستم کمک‌‌راننده پیشرفته است که قادر به رانندگی کاملا خودکار نیست. سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه با اشاره به این پست ابراز نگرانی کرد که مبادا برخی کاربران کاما وان، قابلیت‌های این سیستم را فراتر از آنچه هست تصور کنند و به سوانح جاده‌ای منجر شوند.

هوتز پس از دریافت این هشدار، متن کامل نامه را روی توئیتر شرکت به اشتراک گذاشت و در پستی دیگر از توقف تولید کاما وان خبر داد. وی در جوابیه‌ای نوشت به دنبال ساخت فناوری‌های مبتکرانه است و قصد ندارد خودش را درگیر مشاجره با قانونگذاران کند. هوتز همچنین اعلام کرد با توقف تولید و عرضه این محصول، کاما. اِی‌آی روی ساخت محصولات مبتکرانه دیگری سرمایه‌گذاری خواهد کرد؛ در حالی که توقف پروژه کاما وان به هیچ‌وجه در متن نامه ارسالی به کاما. اِی‌آی درخواست نشده است. به موجب هشدار سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه کاما. اِی‌آی فقط موظف شده عرضه این محصول 999 دلاری را به تعویق بیندازد یا با انجام تست‌های تکمیلی از سطح ایمنی این محصول مطمئن شود. با این حال، هوتز قصد دارد با توقف این پروژه برای ورود به بازارهای دیگری غیر از تجهیزات خودرو برنامه‌ریزی کند.

منبع: theverge.com

مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها