اختلاف های مصر و عربستان عمیق تر شد

دامنه اختلاف های عربستان و مصر از اختلاف اصولی آنها بر سر بحران سوریه و توقف کمک های نفتی فراتر رفته و بیش از پیش در حال عمیق تر شدن است.
کد خبر: ۹۶۵۷۶۶
اختلاف های مصر و عربستان عمیق تر شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در واقع سیاست مصر و مواضع اخیر این کشور به اختلاف قاهره با ریاض عمق بیشتری داده است و عبدالفتاح السیسی پیام های رهبران سعودی را در این خصوص نادیده می گیرد.

دولت مصر اخیرا در حال ایجاد محور جدیدی است که به تنش میان ریاض و قاهره شدت می بخشد.

پس از گذشت کمتر از یک ماه از سفر علی المملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به مصر، رسانه های عربی از سفر ژنرال های مصری به پایگاه های نظامی در سوریه در چارچوب همکاری برای مبارزه با تروریسم خبر دادند.

این اقدام که طی چند روز گذشته شایعاتی در مورد آن در رسانه ها انتشار یافت، دور بودن موضع مصر از عربستان در مورد بحران سوریه را نشان داد و باعث شد اختلاف های مصر و عربستان بار دیگر علنی شود.

از نظر اقتصادی شرکت آرامکو عربستان صادرات نفت خود را به مصرمتوقف کرد که این اقدام پیامدهای منفی با خود به همراه داشته است و باعث شد مصر برای یافتن جایگزین هایی برای عربستان و تامین مایحتاج خود از فرآورده های نفتی با دولت عراق قراردادی در این خصوص به امضا برساند.

عربستان در مورد سیاست های اخیر قاهره سکوت اتخاذ کرده است و همین سکوت باعث شده تا پرسش هایی در خصوص رویکرد ریاض در مرحله آینده مطرح شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها