روش‌های مختلف نصب برنامه در توزیع‌های بر پایه دبیان

به سیستم‌عامل خود بـال دهید

طیف گسترده از اپلیکیشن‌های اندرویدی موجب شده کاربران روز به روز بیش از پیش به این سیستم‌عامل علاقه‌مند شوند و تجهیزاتی را که از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کند، بخرند.
کد خبر: ۹۶۵۷۵۳
روش اجرای بازی‌های اندرویدی در ویندوز

به گزارش جام جم آنلاین ، در این بین گاهی کاربران که قصد دارند برخی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ارائه شده در این سیستم‌عامل را روی رایانه‌های خانگی یا لپ‌تاپ شخصی خود اجرا کنند که به دلیل پشتیبانی نکردن آنها از سیستم‌عامل ویندوز، از این کار محروم هستند. تابه‌حال شما نیز به انجام این کار نیاز داشته‌اید؟ فارغ از علاقه‌مندی به اجرای اپلیکیشن یا بازی دلخواه ممکن است بخواهید اجرای یک اپلیکیشن در این سیستم‌عامل را تست کنید یا حتی قصد ساخت محتوای آموزشی برای یک اپلیکیشن قابل اجرا در اندروید را داشته باشید و برای انجام این کار نیازمند اجرای برنامه در رایانه باشید. در تمام این شرایط شبیه‌سازهای اندروید در رایانه بهترین انتخاب به‌شمار می‌رود. اگر می‌خواهید با یکی از قدرتمندترین این شبیه‌سازهای اندرویدی آشنا شوید و با خیال راحت اپلیکیشن‌ها و بازی‌های دلخواهتان را در سیستم‌عامل ویندوز اجرا کنید، با ادامه این مطلب در کلیک همراه شوید.

شبیه‌سازهای اندرویدی همچون قابلیت تصویر در تصویر که در تلویزیون‌ها مشاهده می‌شود این امکان را به شما می‌دهند تا در یکی از پنجره‌های دسکتاپی خود، سیستم‌عامل اندروید را اجرا کرده و از آن استفاده کنید. نرم‌افزار BlueStacks یکی از معروف‌ترین شبیه‌سازهای اندرویدی است که بسیاری از کاربران نیز ممکن است با آن آشنایی داشته باشند، اما این نرم‌افزار در موارد بسیار قادر به اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نیست و در این زمینه با محدودیت‌هایی همراه است. خوشبختانه این روزها عبور از این محدودیت‌ها نیز با نرم‌افزار قدرتمند و کمتر شناخته شده Remix OS Player امکان‌پذیر شده است.

این نرم‌افزار کاملا رایگان با شعار «دانلود رایگان، به‌روزرسانی رایگان» همچون دیگر شبیه‌سازهای اندرویدی از‌جمله BlueStacks سیستم‌عامل اندروید را در رایانه ویندوزی شما شبیه‌سازی می‌کند و همان‌طور که گفتیم عمده تفاوت آن با این نرم‌افزار، پشتیبانی از اجرای بیشتر (تقریبا تمام برنامه‌های اندرویدی) اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل است. شبیه‌ساز رمیکس به شما اطمینان می‌دهد همواره اندروید شبیه‌سازی شده در ویندوز را نیز به‌روزرسانی می‌کند! درحال حاضر اندروید شبیه‌سازی شده توسط رمیکس، مارشمالو یا همان نسخه 6 اندروید است.

نیازمندی‌های شبیه‌سازی

نرم‌افزار Remix OS Player قادر است بیش از 90 درصد اپلیکیشن‌های اندرویدی را در ویندوز نیز اجرا کند و این عملیات به‌ کمک الگوریتم‌ها و روش‌های مختلفی که برای شبیه‌سازی اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد، انجام می‌شود. انجام این کار علاوه بر بهره‌مندی از روش‌ها و تکنیک‌های نرم‌افزاری نیازمند سخت‌افزاری نسبتا قوی است. پس چنانچه بخواهید از این روش برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی کمک بگیرید باید رایانه‌ای با حداقل مشخصات زیر را استفاده کنید:

پردازشگر اینتل Core i3 و بالاتر (پردازشگر پیشنهادی Core i5 یا Core i7 است)/ پشتیبانی نکردن از پردازشگرهای AMD

ویندوز 7 نسخه 64 بیت و جدیدتر

حداقل چهار گیگابایت حافظه رم (حافظه رم پیشنهادی بین هشت تا 16 گیگابایت است)

حدود هشت گیگابایت فضای خالی روی هارد‌دیسک (فضای پیشنهادی 16 گیگابایت است)

فعال­سازی قابلیت Virtualization در بایوس رایانه

نکته: پردازشگرهای اینتل به قابلیتی با عنوان Intel Virtualization Technology مجهز هستند که به اختصار به آن Intel VT گفته می‌شود. این قابلیت برای بهینه‌سازی فرآیند شبیه‌سازی سیستم‌­های­عامل‌ کاربرد دارد و با طی مراحل زیر می‌توان نسبت به فعال‌سازی آن اقدام کرد:

رایانه را روشن کرده و بلافاصله کلیدهای Delete, F1 یا F2 را باتوجه به مدل مادربورد دستگاه فشار دهید.

پس از فراخوانی صفحه بایوس گزینه Intel VT را پیدا کنید (ممکن است با عنوان VT-d یا VT-x نیز نمایش داده شود) و وضعیت آن را به حالت Enabled تغییر دهید.

تغییرات را ذخیره کرده و رایانه را ری‌استارت کنید.

اقدامات اولیه

اکنون رایانه شما آماده شبیه‌سازی یک سیستم‌عامل دیگر شده و زمان آن فرا رسیده تا انجام این کار را آغاز کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

به لینک زیر بروید و آخرین نسخه از شبیه‌ساز Remix OS Player را دانلود کنید:

http://www.jide.com/remixos-player#download

توجه: برای دانلود فایل موردنظر دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد. با کلیک روی Torrent Download می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای دانلود فایل تورنت همچون Bittorrent عملیات دانلود را اجرا کنید و در حالت عادی نیز با کلیک روی گزینه
Mirror Downloads قابلیت دانلود از شش سایت مختلف در اختیار شما قرار خواهد گرفت. (حجم فایل دانلودی حدود 780 مگابایت است)

با اجرای فایل دانلود شده، عملیات نصب/ استخراج فایل‌های فشرده را آغاز کرده و مراحل را طی کنید تا برنامه برای اولین بار در رایانه شما اجرا شود.

با اجرای اولیه نرم‌افزار در رایانه ‌باید تغییراتی در برخی تنظیمات آن اعمال کنید. در این مرحله به‌طور خودکار صفحه تنظیمات برای شما نمایش داده می‌شود و تنظیمات پیش‌فرضی که باتوجه به مشخصات سخت‌افزاری رایانه شما انتخاب شده‌ تا شبیه‌ساز در بهترین حالت اجرا شود نیز انتخاب شده است. چنانچه می‌خواهید تغییراتی در این تنظیمات اعمال کنید، کافی­ است مقادیر مشخص شده در بخش‌های مختلف همچون Cpu, Ram, Resolution را به‌دلخواه خود تغییر دهید.

پس از اعمال تغییرات موردنظر، روی گزینه Start کلیک کنید تا شبیه‌ساز برای اولین مرتبه اجرا شود. (ممکن است تصاویر یا متون سفیدی را در زمینه مشکی رنگ مشاهده کنید که کاملا طبیعی است. کمی صبر کنید تا شبیه‌ساز اجرا شود)

پس از اجرای شبیه‌ساز، زبان انگلیسی را از فهرست زبان‌ها انتخاب و مراحل را دنبال کنید تا میز کار اندروید شبیه‌سازی شده برای شما نمایان شود.

بازارهای نرم‌افزاری Remix

شبیه‌ساز Remix OS Player از دو بازار نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند. یکی از این بازارها اپ استور اختصاصی Remix Central است و دیگری نیز فروشگاه محصولات گوگل یا همان پلی استور است. برای استفاده از هریک از این بازارهای نرم‌افزاری و دریافت اپلیکیشن‌های ارائه شده در آنها می‌توانید به این روش عمل کنید:

اپ استور Remix Central

برای دسترسی به این استور کافی است روی آیکون استارت رمیکس کلیک کنید. (این آیکون در پایین سمت چپ صفحه قابل مشاهده است)

در ادامه روی اپلیکیشن Remix Central کلیک کنید.

پس از اجرای این اپلیکیشن، مجموعه محصولات موجود در اپ استور رمیکس برای شما نمایش داده می‌شود که پس از انتخاب هریک از اپلیکیشن‌های دلخواه ‌باید روی Next کلیک کنید.

اپلیکیشن‌های انتخابی شما دوباره در صفحه‌ای برای بررسی و تائید نهایی به شما نمایش داده می‌شود که با کلیک روی گزینه Install می‌توانید ضمن تائید برنامه‌های انتخاب شده، عملیات نصب را آغاز کنید.

پلی استور گوگل

فعالسازی پلی استور گوگل نیز در این شبیه‌ساز کار نسبتا ساده‌ای است. برای انجام این کار ابتدا روی آیکون استارت رمیکس کلیک کرده و در ادامه گزینه Play Store Activator را از فهرست برنامه‌ها کلیک کنید.

پس از چند ثانیه پلی استور گوگل در شبیه‌ساز رمیکس فعال شده و شما می‌توانید آیکون مربوط به آن را در میز کار یا منوی استارت رمیکس مشاهده کنید.

با کلیک روی آیکون Play Store و ورود به حساب کاربری خود می‌توانید همچون دیگر دستگاه‌های اندرویدی از این فروشگاه بزرگ نرم‌افزاری، اپلیکیشن دریافت کنید.

امیر عصاری - ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها