شماری از رهبران بحرینی بازداشت شده در زندان مرکزی «جو» با صدور بیانیه‌ای بر لزوم ادامه جنبش مردمی مسالمت‌آمیز و پافشاری ملت بر تحقق عدالت اجتماعی و دستیابی به حقوق قانونی خویش و دفاع از ارزش های مشروع تاکید کردند.
کد خبر: ۹۶۵۴۴۰

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، شیخ عبدالجلیل المقداد، شیخ علی سلمان، شیخ محمد حبیب المقداد، شیخ میرزا محروس و شیخ سعید النوری از روحانیون برجسته بحرین که در زندان هستند، با انتشار بیانیه‌ای همبستگی خود را با جنبش مسالمت‌آمیز مردمی بحرین و روحانیت اعلام کردند. در متن این بیانیه آمده است: هدف مقامات بحرینی از تجدیدنظر در قانون سازمان ثبت احوال کشور و مسائل مربوط به خمس و اموال شرعی تضعیف مخالفان و اعمال فشار علیه آنان جهت دست برداشتن از خواسته های مشروعشان است.

روز گذشته دولت بحرین یک بار دیگر دادگاه محاکمه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور را به تعویق انداخت و به 4 دسامبر (14 آذرماه) موکول کرد. بر اساس گزارش وبگاه مرآه البحرین، تا زمان برگزاری دادگاه، حبس وی نیز ادامه خواهد داشت. پیشتر، دادگاه فرجام بحرین افزایش حکم چهار سال زندان شیخ سلمان به 9 سال را لغو و آن را بار دیگر به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده بود. این دادگاه تجدیدنظر قرار بود دیروز برگزار شود که به تعویق افتاد. همچنین دادگاه بحرین حکم به مصادره اموال جنبش الوفاق داده بود اما این حکم تاکنون اجرا نشده است. وبگاه الوسط بحرین دراین باره خبر داد دادگاه اجرایی این کشور دستور داده مقدمات مربوط به حراج اموال و دارایی‌های جمعیت الوفاق را که قرار بود در 6 نوامبر اجرایی شود، متوقف کنند.

شیخ علی سلمان از چهره‌های برجسته انقلاب مردمی بحرین است. در همین رابطه شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد شیخ علی سلمان چه محکوم به هزار سال حبس شود و چه آزاد، برعهد خود با مردم باقی می‌ماند و او تنها کلید حل مشکلات و باب آشتی است. مردم بحرین از سال 2011 علیه نظام حاکم بر این کشور اعتراضات خود را آغاز کرده و خواستار برقراری عدالت و حق تعیین سرنوشت خود هستند. خاندان آل‌خلیفه با استفاده از خشونت این اعتراض‌ها را سرکوب کرد و در نتیجه آن، تاکنون بیش از 150 بحرینی شهید و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها