به گزارش جامجم به نقل از autonews، این مطلب را سیگو کوزوماکی، سرپرست فناوری ایمنی و معاون رئیس تویوتا اعلام کرده و افزوده است: اولویت ما در این شرکت کاهش میزان حوادث رانندگی است. ما تلاش داریم به جای جایگزین کردن سیستمهای خودران، عواملی ایجاد کنیم تا رانندگان با خیال راحت به رانندگی بپردازند.
سخنان مدیر ارشد تویوتا در حالی صورت گرفته است که شرکت گوگل آمادگی خود را برای ایجاد یک شبکه از ناوگان تاکسی خودران در سنگاپور با همکاری دلفی خودرو اعلام کرده است. این شرکت در سال جاری ناوگانی از تاکسیهای خودران را در پیتسبورگ راهاندازی کرده است.
کوزوماکی با تایید این مطلب که وسایل نقلیه باید در مناطق محدود و تحت شرایط ایدهآل به کار گرفته شوند، نسبت به این مساله اخطار داده و اعلام کرده تمام تلاش شرکت تویوتا در جهت رفع ایرادهایی است که همچنان در مجموعههای شتاب و ترمز خودرو وجود دارند.
وی با تشریح برنامهای که «بزرگراه همتیمی» نامیده شده است افزود: این برنامه برای سال 1409/ 2020 در ژاپن در نظر گرفته شده و اکنون این سیستم در حال توسعه است. این مقام مسئول از تاریخ دقیق شروع به کار برنامه «بزرگراه همتیمی» خودداری کرد. وی افزود: در حال حاضر چگونه امکان دارد سرنشینان خودرو اختیار کامل خود را به دست رایانه و سیستمهای هدایتکننده خودکار قرار دهند، در حالی که هنوز زیرساختهای واقعی آن برای چنین کاری به پختگی و بلوغ کامل نرسیده و خودروسازان همچنان با مشکلات قدیمی دست و پنجه نرم میکنند؟
شرکت تویوتا همچنان در حال تکمیل نقاط ضعف موجود در محصولات خود است. ضعفهایی مثل افزایش سطح هشدارهای شنیداری، چراغها و صندلیهایی که در مواجهه با خطر به وسیله ارتعاشات از قبل تعریف شده راننده را متوجه خطر خواهند کرد.
به گفته این مقام مسئول، صنعت خودروسازی در حال حاضر به دو اردوگاه تقسیم شده است. از یک سو شرکتهایی مانند گوگل درصدد حذف فرمان، پدال ترمز و شتابدهندههای داخل کابین هستند. در این راستا شرکت دلفی در جهت تحقق اهداف گوگل برنامهای را در دست آزمایش دارد که ابتدا هریک از شش تاکسی خودران در اختیار یک راننده قرار گیرد و او با دقت تمام عملکردهای این شش دستگاه را زیر نظر خواهد داشت. شرکت دلفی سعی میکند نقش رانندگی انسان را تا سال 1398/ 2019 از بین ببرد. در سوی دیگر این اردوگاه نیز شرکتهایی چون تویوتا قرار دارند که بر حفظ جان رانندگان در خودرو تاکید میکنند و به حفظ صندلی راننده در محصولاتشان اصرار میورزند. به اعتقاد کوزوماکی دستگاههای مفهومی که در حال حاضر تولید میشوند، فقط میتوانند نقش سرگرم کردن رانندگان را ایفا کنند. این تصوری است که برای تویوتا بسیار مهم است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم