بهترین سن آغاز آموزش اصول بهداشت دهان و دندان پیش از هفت سالگی است. بنابراین لازم است دندانپزشکان و بهداشت کاران دهان ودندان، دانش‌آموزان را به صورت دوره‌ای در مدارس آموزش دهند.
کد خبر: ۹۶۳۹۱۱

دکتر منصوره میرزایی، متخصص ترمیمی و زیبایی در گفت‌وگو با جام‌جم توضیح داد: زمانی که پوسیدگی در سنین پایین، بویژه در اولین دندان مولر دائمی (دندان‌های دائمی اول در 6 تا 7 سالگی پشت دندان شیری می‌روید) پیش می‌آید، تعدادی از والدین تصور می‌کنند، این دندان شیری است و به آن توجهی نمی‌کنند و کودک، دندان دائمی خود را از دست می‌دهد. این مساله سبب بروز مشکلات دیگری در آینده می‌شود؛ ازجمله نیاز به پروتز دندانی، ایمپلنت یا ارتودنسی به دلیل انحراف دندان‌های دیگر به سمت جای خالی دندانی که کشیده می‌شود.

وی تاکید کرد: بیشترین مشکلات بیماران در حوزه دندانپزشکی ترمیمی، ناشی از عوارض پوسیدگی دندان‌ها در دوران کودکی است. اگر فردی تا حدود 22 سالگی دچار پوسیدگی دندانی نشود، پس از این دوران حفظ سلامت دندان‌ها راحت‌تر می‌شود. بیشتر بیماران در بزرگسالی،‌ تاوان رعایت نکردن اصول بهداشتی در سنین کودکی را می‌دهند.

وی اظهار کرد: اگر افراد به مساله پیشگیری اهمیت بدهند و اصول بهداشتی دندان‌ها را رعایت کنند، می‌توان از کشیده شدن دندان‌ها پیشگیری کرد؛ اما متاسفانه در این زمینه کمتر کار شده و علاقه به این رشته کم است. دولت نیز باید در این زمینه کمک کند تا بتوان در این زمینه بیشتر کار کرد و میزان پوسیدگی را کاهش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها