معاون مسافری راه‌آهن خبر داد:

قطار فوق‌العاده برای ایام اربعین

معاون مسافری راه‌آهن از افزایش ظرفیت همه قطارهای حومه‌ای استان تهران با توجه به افزایش تقاضا خبر داد و گفت: به علت افزایش تقاضا در ایام اربعین قطارهای فوق‌العاده راه‌اندازی خواهند شد.
کد خبر: ۹۶۳۸۴۰
قطار فوق‌العاده برای ایام اربعین

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، میرحسن موسوی امروز در نشست خبری درباره توسعه قطارهای حومه اظهار داشت: از سیاستگذاری‌های مهم دولت توجه جدی و افزایش تعداد سیر قطارهای حومه‌ای شهرهای بزرگ است.

وی ادامه داد: در حال مطالعه هستیم تا تقاضای سفر در شهرهای بزرگ نظیر تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد و ... را بررسی کنیم و بر مبنای افزایش تقاضا میزان قطارهای حومه‌ای افزایش یابد.

موسوی به افزایش قطارهای حومه‌ای در استان تهران اشاره کرد و گفت: در مسیرهای تهران ـ اسلام‌شهر ـ رباط کریم ـ پرند، تهران ـ قرچک ـ ورامین ـ پیشوا و تهران ـ قدس ـ کرج ـ هشتگرد سیر قطارهای حومه‌ای تقریباً دو برابر شده است.

معاون مسافری راه‌آهن گفت در این راستا قطار مسیر تهران ـ مرند از 10 سیر به 18 سیر، تهران ـ پیشوا از 8 سیر به 14 سیر و تهران ـ هشتگرد از 8 سیر به 16 سیر افزایش یافته است، ضمن آنکه قطار حومه‌ای مسیر تهران ـ قم نیز از 3 زوج حرکت به 4 زوج حرکت ارتقا یافته است.

موسوی تأکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در راستای ارائه خدمات به مسافران قطارهای حومه‌ای در زمان‌های پیک سفر فواصل بین اعزام قطارها به 20 دقیقه کاهش یابد و در زمان‌های غیرپیک این رقم یک ساعت باشد.

وی بیان کرد: در مسیر تهران ـ پیشوا و تهران ـ کرج ـ هشتگرد افزایش ظرفیت را در دستورکار داریم.

موسوی یادآور شد: در راستای تسهیل دسترسی مسافران به ساعت حرکت قطارها، فهرست ساعات حرکت این قطارها در سایت راه‌آهن مشخص شده است.

وی همچنین از توسعه قطارهای حومه‌ای در دیگر استان‌های کشور خبر داد و گفت: به عنوان مثال در مسیر تبریز ـ دانشگاه شهید مدنی 2 ریل‌باس فعال است و در یک سرویس 840 نفر و روزانه 2 هزار مسافر جابجا می‌شوند.

موسوی ادامه داد: در خوزستان قطار حومه‌ای اهواز ـ اندیمشک، اهواز ـ بندر امام(ره) و اهواز ـ خرمشهر فعال است که برای افزایش این قطارها در حال بررسی هستیم.

وی همچنین از توسعه قطارهای حومه‌ای در شهرهای جدید گفت و افزود: طی هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد شرکت عمران شهرهای جدید خطوط ریلی را از محل اعتبارات خود بسازد و راه‌آهن بهره‌بردار باشد، به عنوان مثال در مسیر مشهد ـ گلبهار این موضوع انجام شده است و در اصفهان، شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی با تکمیل خطوط قطارهای حومه‌ای توسط شرکت عمران شهرهای جدید، قطارهای حومه‌ای توسط راه‌آهن ایجاد می‌شود.

وی همچنین از افزایش قطارهای بین‌شهری در 10 روز گذشته گفت و افزود: 50 درصد به ظرفیت قطارهای قم ـ مشهد افزوده شد، همچنین روز گذشته قطار محلی کرمان ـ بم ـ زاهدان افتتاح شد.

وی همچنین درباره افزایش بلیت قطار گفت: فعلاً تا پایان سال دستورکاری برای افزایش قیمت نداریم.

راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده در مسیر تهران ـ شلمچه برای اربعین

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده درباره افزایش ظرفیت قطارها به پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین اطلاع‌رسانی می‌کنیم، گفت: مثلاً مسیر تهران تا شلمچه قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین راه‌اندازی می‌شوند.

موسوی بیان کرد: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم مردم از طریق ریل‌باس بین خرمشهر و شلمچه به راحتی جابجا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها