آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در چهارمین روز از سفر کاری خود به عراق، پیش از ظهر دیروز با آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان در نجف اشرف دیدار کرد.
کد خبر: ۹۶۳۷۱۶

به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که رئیس قوه قضاییه را در دیدار با آیت‌الله سیستانی همراهی می‌کرد، درباره این دیدار افزوده است: از آیت‌الله سیستانی بسیار شنیده و خوانده‌ام، اما توفیق داشتم که برای نخستین‌بار در معیت جناب آقای آملی‌لاریجانی و مقامات عالی قوه قضاییه، ایشان را از نزدیک زیارت کنم.

20 دقیقه‌ای در محضرشان بودیم و سپس با هیات همراه از جلسه خارج شدیم و دیدار به‌صورت خصوصی و دوجانبه ادامه یافت.

انصاری در این یادداشت، برخی نکات مطرح شده از سوی آیت‌الله سیستانی را در جلسه عمومی ذکر کرده که بخشی از آن به این شرح است:

ـ امور ایران را دنبال می‌کنم، اما نه از طریق افراد بلکه از طریق کتاب‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها. مقیدم غالب کتاب‌هایی را که می‌رسد، مطالعه کنم؛ ـ علم فقط علم دینی نیست بلکه همه علومی که در خدمت به مردم موثر است، باید مورد اهتمام باشد؛ ـ هر چه پاک تر بوده و خدمت بیشتر به مردم داشته باشید، خیر دنیا و آخرت بیشتری در آن نهفته است، بویژه در جمهوری اسلامی که دشمنان زیادی دارد.

جابری انصاری افزوده است: وسعت نظر آیت‌الله و آرامش و نگاه نافذ و شعاع معنوی شخصیت حضرتشان در همین دیدار کوتاه محسوس و ملموس بود.

در ادامه مطلب آمده است نکته حاشیه‌ای اما محتوایی دیدار هم این‌که آیت الله به یکی دو نفر از اعضای هیات که اصرار داشتند دست ایشان را ببوسند، اجازه ندادند. امکان تصویربرداری هم از ایشان فراهم نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها