ابراهیم حاتمی‌کیا تاکید کرد سفر اخیرش به سوریه شخصی بوده و برای فیلمسازی به این کشور نرفته بود.
کد خبر: ۹۶۳۱۱۵

به گزارش مهر، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینما در جمع خبرنگاران درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: قرار نیست فیلم جدیدم را در سوریه بسازم و سفرم به سوریه شخصی بود.

او تاکید کرد تا هنگامی که فیلمنامه را کامل ننویسد و آماده ساخت نباشد امکان ندارد بگوید قرار است فیلمی بسازد.

کارگردان «بادیگارد» افزود: سردار سلیمانی پیشنهادی برای ساخت فیلم بر اساس کتاب «آن 23 نفر» را داد، اما من در نامه پاسخ او را دادم و او دلایل این امر را از من پذیرفت. آن نامه محرمانه بود و کسی که اقدام به انتشار آن کرد در واقع بی‌اخلاقی کرد.

او با اشاره به سفرش به سوریه گفت: از مدت‌ها پیش باید به این سفر می‌رفتم، اما هر دفعه که می‌گفتم کسی من را نمی‌برد در واقع من برای رفتن به این سفر حتی دیر کرده بودم، اما این بار قرعه به نام من افتاد و به سوریه رفتم.

حاتمی‌کیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آرت بوک «بادیگارد» گفت: این آرت بوک کاری از پسرم اسماعیل حاتمی‌کیاست و اگر بحث دیجیتال مطرح نبود شاید این مسائلی که در این کتاب عنوان شد جای طرح نداشت. باید بگویم بحث استوری‌بورد دیگر قدیمی شده است و ما باید دنبال موارد جدید چون آرت بوک‌ها در فیلمسازیمان باشیم.

کارگردان «روبان قرمز» افزود: ما سعی کردیم قبل از نوشتن فیلمنامه برای هر تصویر از فیلم با متخصصان آن بخش مشورت کنیم بر همین اساس با آقای سهیل دانش اشرافی به صحبت نشستیم. به هر حال سینمای اکشن ما دقیق‌تر، مهندسی‌تر و ماندگارتر از قبل شده است و چه بخواهیم چه نخواهیم باید در این مسیر پیش برویم.

او با اشاره به این‌که سینمای ما تا حدی فقر زده شده و اقتصادش مساله‌دار است، گفت: گفتن این موضوعات می‌تواند دلخورکننده باشد، اما به هر حال برای سینمای ما اتفاق افتاده و باید روی آن کار کنیم. هر کسی نمی‌تواند این کتاب را بخرد، اما این کتاب برای دانشجوها مرجع است. ادعا نمی‌کنم که حاتمی‌کیا آغازگر این کتاب است، اما به هر حال سینمای ما تلاش کرد که متخصصان خارج از کشور را وارد ایران کند. برای مثال از خارج فیلمبردار، گریمور و ... آوردیم، ولی این کتاب و هر آنچه که در آن است برای خودمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها