به‌منظور ارتقای سلامت دانش آموزان و پیشگیری و کنترل آلودگی به «پدیکلوزیس» سر، طرح مبارزه با آلودگی «شپش سر» در مدارس شهرستان تنگستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۶۳۰۲۹
طرح «شپش‌زدایی» در مدارس تنگستان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرامرز صیادی کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان در کارگاه آموزش طرح مبارزه با آلودگی شپش سر در مدارس شهرستان تنگستان افزود: مربیان مدرسه لازم است هنگام تشخیص و یافتن موارد آلودگی به «پدیکلوزیس» در مدارس نسبت به ارجاع موارد آلوده به مراکز خدمات جامع سلامت اقدام و رفتارهای پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح و کارگاه‌های آموزشی مربوطه به‌منظور ارتقای سلامت دانش آموزان و پیشگیری و کنترل آلودگی به «پدیکلوزیس» سر در مدارس شهری و روستایی می‌باشد و در همین راستا جهت ارتقای آگاهی والدین و دانش آموزان اقدام به چاپ و توزیع پوستر و بروشورهای آموزشی در سطح مدارس کرده‌ایم.

کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان بابیان اینکه هزار و ۲۰۰ شامپوی «پرمترین» در مدارس شهرستان توزیع‌شده اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای اجرای مؤثر این طرح درگیر کردن فعال والدین، دانش‌آموزان، مربیان و اولیا مدرسه در زمینه آموزش و کنترل است.

صیادی افزود: تاکنون تعامل خوبی بین آموزش‌وپرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان برای برخورد با پدیده «پدیکلوزیس» در سطح مدارس وجود داشته و امیدواریم با همکاری و همیاری همدیگر شاهد اجرای با دقت طرح و کاهش میزان آلودگی به شپش در سطح شهرستان باشیم.

به‌منظور اجرای طرح مبارزه با آلودگی شپش سر در مدارس شهرستان تنگستان، آموزش رابطین و مربیان سلامت آموزش‌وپرورش در قالب یک یک‌روزه در سالن اجتماعات آموزش‌ و پرورش شهرستان برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها